ارتش یمن ائتلاف متجاوز را غافلگیر می‌کند/جنگنده‌های متجاوز منازل مسکونی را هدف گرفتند

همزمان با حملات شدید ائتلاف سعودی به صنعاء و بمباران پایگاه‌های نظامی سعودی توسط ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، سخنگوی نیروهای مسلح این کشور تاکید کرد که ارتش طی روزهای آتی عربستان را با عملیات‌های نظامی مهمی غافلگیر خواهد کرد.

همزمان با حملات شدید ائتلاف سعودی به صنعاء و بمباران پایگاه‌های نظامی سعودی توسط ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، سخنگوی نیروهای مسلح این کشور تاکید کرد که ارتش طی روزهای آتی عربستان را با عملیات‌های نظامی مهمی غافلگیر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یمن (سبأ) جنگنده‌های ائتلاف سعودی که روز سه‌شنبه اولین حمله زمینی خود را در یمن آغاز کردند، همچنان به حملات هوایی خود علیه مردم بی‌گناه این کشور ادامه می‌دهند.

این جنگنده‌ها در تازه‌ترین حملات هوایی خود تعداد زیادی از اماکن مسکونی در صنعاء را هدف قرار دادند که موجب شهادت 15 تن و زخمی شدن 77 تن دیگر شد.

این جنگنده‌های متجاوز ساختمان دانشکده نظامی را بمباران کردند که موجب آسیب رسیدن به تعداد زیادی از منازل اطراف شد.

جنگنده‌های عربستان همچنین بیش از 10 حمله را به مناطق استان تعز در مرکز یمن و استان‌های إب و البیضاء انجام دادند. همزمان با آغاز حمله زمینی ائتلاف یک مسوول عالی‌رتبه قطری خبر اعزام 1000 سرباز این کشور به یمن را تایید و اعلام کرد که این نیروها در حال حاضر در مرزهای عربستان و یمن هستند و طی روزهای آتی وارد خاک یمن می‌شوند.

همچنین ارتش یمن و کمیته‌های مردمی پادگان «الحضیر» در منطقه ظهران عسیر واقع در جنوب عربستان را با موشک بمباران کردند.

آنها همچنین پایگاه «الممعوط» عربستان در جیزان را مورد هدف قرار دادند که موجب وقوع چند انفجار در این پایگاه، ویرانی یک برج مراقبتی و کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از نیروهای عربستان شد.

همزمان با این تحولات شرف غالب لقمان، سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: از همان لحظات اول تجاوز عربستان ارتش یمن نیروهای خود را در این کشور مستقر کرد. تاکتیک‌های ارتش و کمیته‌های مردمی پیروزی و برتری متجاوزان را از بین برد.

وی گفت: ارتش و کمیته‌های مردمی سناریوهایی در بدترین احتمالات ایجاد کرده‌اند اگر متجاوزان دنبال جنگ زمینی هستند ما نیز آماده این جنگ هستیم.

لقمان خاطرنشان کرد: حل سیاسی بحران یمن ممکن شده بود اما مخالفت عربستان باعث ناکام ماندن این راهکار شد. ما تاکید می‌کنیم که برای پاسخ به عربستان راهکارهای غافلگیرانه زیادی داریم که طی روزهای آتی انجام خواهد شد.

ضیف‌الله الشامی، عضو شورای سیاسی حزب‌الله نیز گفت: نیرویی که ائتلاف سعودی دنبال بسیج کردن آن در یمن است هرگز روند جنگ و شیوه مقابله ارتش و کمیته‌های مردمی را تغییر نخواهد داد.

در همین راستا یک مسئول یمنی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که نیروهای ائتلاف سعودی روزانه حدود 200 حمله هوایی را علیه صنعاء و دیگر استان‌های مرکزی یمن انجام می دهند همزمان نیز تعداد زیادی از نیروهای نظامی ائتلاف در مسیر خود به سمت استان مأرب هستند تا عملیاتی سرنوشت ساز را در آنجا آغاز کنند.

وی گفت: درگیری‌ها در صنعاء دشوار خواهد بود. چراکه حوثی‌ها و نیروهای علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن در میان تایید گسترده مردمی در آنجا می‌جنگند. نیروهای ائتلاف برای تنگ کردن عرصه بر صنعاء از تمامی محورها و بمباران کردن آن و استان‌های مجاور تلاش می‌کنند.

این مسئول تاکید کرد: پس از حملات حوثی‌ها به نیروهای ائتلاف در مأرب، ائتلاف حملات هوایی خود به صنعاء و استان‌های مرکزی یمن را افزایش داده است و روزانه دست به 200 حمله هوایی به صنعاء و استان‌های دیگر در مرکز یمن می‌زند.

اخیرا نیز یک مسئول یمنی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که تعداد زیادی از نیروهای اتئلاف شامل نیروهایی از عربستان، قطر و بحرین وارد یمن شده و در مسیر خود به سمت مأرب هستند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94061811554
  • خبرنگار : 71516