داریوش قنبری:

راه جلوگیری از نفوذ بیگانگان توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور است

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه ماندگار و پایدار برخورد با هرگونه نفوذ بیگانه توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور است و گفت : توسعه اقتصادی کشور، قدرت سیاسی، امکان چانه زنی کشور در عرصه سیاست خارجی را ارتقاء می‌دهد.

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه ماندگار و پایدار برخورد با هرگونه نفوذ بیگانه توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور است و گفت : توسعه اقتصادی کشور، قدرت سیاسی، امکان چانه زنی کشور در عرصه سیاست خارجی را ارتقاء می‌دهد.

داریوش قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه بدون توسعه اقتصادی کشور نمی‌توان مدعی شد، سطح بالایی از استقلال سیاسی داریم، اظهار کرد: استقلال سیاسی کامل زمانی حاصل می‌شود که بتوانیم به قدرت برتر منطقه تبدیل شدیم و از طریق توسعه اقتصادی راه نفوذ دشمنان و رقبا را ببندیم.

وی با بیان اینکه دشمنان و رقبا از نیازهای اقتصادی ما برای نفوذ در کشور استفاده می‌کنند، افزود: استقلال کشور را باید از مسیر توسعه، رشد تکنولوژی و فناوری و واقعیات کشور دنبال کرد.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه نگرانی از نفوذ آمریکا در ایران به خاطر پیشینه مداخله جویانه این کشور در امور داخلی ایران است، تصریح کرد: مداخله‌ جویی‌های آمریکا در ایران را در جلوه‌های مختلف اقتصادی، نظامی و سیاسی تا قبل از انقلاب همواره شاهد بوده‌ایم و با این پیشینه، وجود نگرانی در خصوص روابط با آمریکا طبیعی است.

قنبری با بیان اینکه جلوی هرگونه نفوذ بیگانگان را می توان با اقتدار گرفت، توضیح داد: با همان اقتداری که در مذاکرات هسته‌ای نشان دادیم، قادر خواهیم بود که جلوی هرگونه نفود بیگانه را بگیریم.

وی با بیان این اینکه معمولا شاهد نفوذ کشورهای صاحب قدرت بر کشورهای کمتر توسعه یافته هستیم، گفت: همان اندازه که امکان نفوذ آمریکا در کشورهای کمتر توسعه یافته وجود دارد امکان نفوذ سایر قدرت‌ها و کشورها مثل چین و روس و قدرتهای اروپایی وجود دارد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید نگران نفوذ همه قدرت‌ها در کشور باشیم، تصریح کرد: راه برخورد با هرگونه نفوذ در کشور، رفتار مقتدرانه و مستقلانه در عرصه سیاست خارجی و دفاع و حراست از استقلال بدست آمده و در پیش گرفتن روش‌های مستقلانه در سالهای بعد از انقلاب است.

قنبری با بیان اینکه نفوذ بیگانه در کشور از طریق راه‌های مختلفی مثل مراودات اقتصادی تا روابط سیاسی امکان پذیر است، گفت: وقتی کشوری مستقلانه و در چارچوب دفاع از استقلال و هویت خود رفتار کند، راه هرگونه نفوذی را می بندد.

قنبری اظهار کرد: در مذاکرات هسته‌ای تیم مذاکره کننده با اقتدار مذاکره کرد و حقوق اساسی ملت ایران در خصوص مسائل هسته‌ای ماندگار شد و مورد پذیرش کشورهای مذاکره کننده قرار گرفت. لذا با روش مذاکره مقتدرانه می توانیم از حقوق کشورمان دفاع کنیم، منافع ملی را پیش بریم و مانع سلطه جویی بیگانگان شویم و در این راستا روابط مبتنی بر احترام متقابل می‌تواند منافع ما را پیش برد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ / ۰۸:۵۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94061811433
  • خبرنگار : 71381