قاضی‌عسکر پیش از ترک ایران اعلام کرد

برگزاری مراسم برائت از مشرکین در حج امسال

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اعلام کرد: مراسم برائت از مشرکین و چهار دعای کمیل امسال همانند سال‌های قبل برگزار می‌شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اعلام کرد: مراسم برائت از مشرکین و چهار دعای کمیل امسال همانند سال‌های قبل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت ایسنا‌، بعدازظهر امروز شنبه هفتم شهریور ماه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر به همراه سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت توسط حجت‌ الاسلام قمی معاونت امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری برای حضور در مناسک حج از فرودگاه امام خمینی(ره) بدرقه شدند.

در مراسم بدرقه جمعی از مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت حضور داشتند.

هر سال در این مراسم بدرقه حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری حضور می‌یافت که امسال معاونت امور بین‌الملل این دفتر برای بدرقه آمده بود.

سرپرست حجاج ایرانی پیش از انجام این سفر در فرودگاه امام خمینی (ره) با اشاره به اوضاع عربستان اظهار کرد: امسال طبق برنامه چهار دعای کمیل در شهر مدینه و همچنین مراسم برائت از مشرکین و دعای عرفه در روز عرفه و در صحرای عرفات برگزار می‌شود و سایر همایش‌ها و برنامه‌ها نیز طبق آنچه پیش‌بینی شده به موقع اجرا خواهد شد و تغییری لحاظ نشده است.

او ادامه داد: در شرایطی که ویزای همه زائران ایرانی برای حج تمتع صادر شده در بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت همه تمهیدات به کار رفته تا امسال حجی آرام و مطلوب برگزار شود و ما آماده خدمت‌گزاری به زائران هستیم.

او سپس با اشاره به شعار حج امسال که «حج‌، معنویت،‌ بصیرت‌ و همدلی اسلامی» انتخاب شده است،‌ افزود: مجموعه برنامه‌های فرهنگی حج امسال حول محور همین شعار است تا مردمی که به حج مشرف شده‌اند یا می‌شوند در حوزه توسعه معنویت و توجه به مسائل عبادی سرآمد همه حجاج باشند.

او درباره فتنه‌های جهان اسلام و تاثیر آن در حج تمتع اظهار کرد: این برنامه‌های فرهنگی انجام می‌شود تا بصیرت خود را در مقابل این فتنه‌ها افزایش دهیم و مراقبت‌ زیادتری داشته باشیم تا فتنه‌ها دامن گیر امت و جهان اسلام نشوند.

وی ادامه داد:همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند حج فقط متعلق به ما نیست بلکه متعلق به جهان اسلام است بنابراین از انجام کارهایی که سبب تفرقه می‌شود پرهیز می‌کنیم تا بتوانیم گام‌های بهتری را برای آینده برداریم.

قاضی عسکر سپس با تاکید بر حفظ قداست و امنیت حرمین شریفین در عربستان گفت: برای همه مسلمانان حفظ این قداست مهم است. ما هم برای تامین امنیت دو شهر مکه و مدینه اهتمام ویژه داریم. تلاش می‌کنیم حجی آرام و مطلوب برگزار شود و در کنار دیگر مسلمانان از تمام ظرفیت‌های حج بهره‌مند شویم.

سرپرست حجاج ایرانی ادامه داد:به زائران توصیه کردیم بیشترین فرصت خود را برای بهره‌برداری معنوی به کار گیرند. چون بار دیگر مقام معظم رهبری بر پرهیز از بازارگردی و اتلاف وقت تاکید داشتند. ما نیز تکیه بیشتری روی این مساله خواهیم داشت تا مردم دنبال سوغات معنوی باشند و با بازارگردی وقتشان را تلف نکنند.

او در ادامه درباره اتفاقات اخیر فرودگاه مدینه که مربوط به گرفتن وسایل الکترونیکی همچون تبلت و لپ تاپ از برخی زائران بوده‌، اظهار کرد: آنچه تاکنون در مدینه اتفاق افتاده است‌، نشانگر آن است که فضا نسبت به گذشته آرام‌تر است و زائران با توجه به توسعه فرودگاه مدینه به سهولت خارج شده‌اند. اگر مشکلاتی هم پیش آمده باشد امیدواریم با رفتن ما به عربستان و گفت‌وگوی بیشتر با مقامات این کشور مشکلات نیز برطرف شود ولی تاکنون شرایط موجود مطلوب گزارش شده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۷ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۶:۰۶
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 94060704374
  • خبرنگار : 71021