درخواست استاندار آذربایجان‌شرقی؛

ورنی به اسم منطقه ارسباران ثبت شود

استاندار آذربایجان شرقی گفت: خوشه چرم باید به صورت واقعی در استان راه‌اندازی شود. 400 واحد چرم در این استان فعالیت می‌کنند ولی باز هم چرم خام از جمهوری اسلامی ایران به کشورهای جهان صادر می‌شود. بنابراین تولیدات چرمی در استان باید افزایش یابد و تا حد ممکن از توان بانوان نیز در این صنعت استفاده شود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: خوشه چرم باید به صورت واقعی در استان راه‌اندازی شود. 400 واحد چرم در این استان فعالیت می‌کنند ولی باز هم چرم خام از جمهوری اسلامی ایران به کشورهای جهان صادر می‌شود. بنابراین تولیدات چرمی در استان باید افزایش یابد و تا حد ممکن از توان بانوان نیز در این صنعت استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، اسماعیل جبارزاده در دیدار با بانوان فعال بخش تولیدی و صنعتی استان گفت: وجود و فعالیت زنانی غیور در دیار آذربایجان و تلاش در راستای توسعه اقتصادی و صنعتی استان، ظرفیت بسیار مهمی برای استان محسوب می‌شود که ما نیز به آن افتخار می‌کنیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفته دولت و تبریک روز کارمند ادامه داد: مواردی که به عنوان مهم‌ترین مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی و بخش خصوصی ذکر می‌شود، منحصر به این قشر نیست بلکه در دیگر حوزه‌ها نیز به دلیل تلقی غلط مسئولان از تحریم، ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: دولت با در نظر گرفتن تمامی مشکلات موجود و جوانب آن، جریان مذاکرات هسته‌ای را پیگیری و با هدایت‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، آن را به بهترین شکل ممکن مدیریت کرد.

وی گفت: تصویب نهایی توافق هسته‌ای در مجلس شورای اسلامی، کنگره آمریکا و کشورهای اروپایی، بخشی از مشکلات تصنعی ایجاد شده در سال‌های گذشته را رفع می‌کند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که در دوران تحریم، تعداد زیادی از دلالان، از تولیدکنندگان و صنعتگران ما به دلیل تحریم‌های بانکی جمهوری اسلامی ایران، سوءاستفاده می‌کردند، ادامه داد: در سال‌های گذشته، دیواری بین جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها در امر افزایش مبادلات تجاری و صنعتی کشیده شده بود که با رفع تحریم‌ها بار دیگر شاهد افزایش مناسبات با تمامی کشورهای جهان خواهیم بود.

به گفته وی، با رفع تحریم‌ها، واردات ماشین آلاتی که در سال‌های گذشته، امکان‌پذیر نبود، میسر خواهد شد.

جبارزاده با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی‌های لازم برای دوران پساتحریم تاکید کرد: بعد از دوران تحریم، شکوفایی اقتصاد و صنعت کشور را به بهترین شکل ممکن شاهد خواهیم بود.

وی جنگ امروز کشور را جنگ اقتصادی دانست و گفت: تقسیم صنعتگران به صنعتگران مرد و صنعتگران زن، جفا در حق زنان است. زنانی که برای کسب روزی حلال خود در استان تلاش می‌کنند تبلوری از غیرت مردمان آذربایجان هستند.

به گفته جبارزاده، فعالیت زنان در حوزه صنعت و تولید، نوپاست و باید تمامی حمایت‌های لازم از آنان صورت پذیرد.

وی از مسئولان مربوطه خواست تا کلاس‌های آموزشی متعددی با محوریت آشنایی فعالین اقتصادی با قوانین و بخشنامه‌های حوزه تولید و صنعت را برگزار کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تصویب منطقه ویژه علم و فناوری در استان گفت: ما در این منطقه به دنبال افراد خاص هستیم و از بانوان تلاشگر استان بخصوص در زمینه‌های اقتصادی، تولیدی و صنعتی می‌خواهیم با حضور در این منطقه، در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان نیز نقش آفرین باشند.

وی از ستاد سرمایه‌گذاری استان خواست تا اشخاصی را که در زمینه مسائل اقتصادی، تولید و صنعت صاحب ایده هستند، ولی سرمایه لازم برای عملیاتی کردن ایده خود را ندارند با تعدادی از سرمایه داران استانی در جهت پیشبرد فعالیت های اقتصادی، پیوند دهد.

جبارزاده خطاب به مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی نیز گفت: ورود توریست از تمامی کشورهای جهان به استان آذربایجان شرقی در حال افزایش است که باید برای دوره پساتحریم در زمینه هتلینگ، رستوران و صنایع دستی برنامه‌های ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با تاکید بر لزوم افزایش خوشه‌های صنعتی در استان تصریح کرد: تشکیل خوشه‌های صنعتی، تنها راه نجات صنایع کوچک است.

وی در دومین خطاب خود به مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: ورنی، باید به اسم منطقه ارسباران ثبت شود و هیچ کسی حق ندارد که از این هنر دو صنعت دستی، کپی‌برداری کرده و به اسم خود استفاده کند.

*عکس تزیینی است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 94060402720
  • خبرنگار :