تظاهرات گسترده یمنی‌ها در محکومیت جنایت جنگی عربستان

جمع زیادی از مردم یمن با برگزاری تظاهرات گسترده‌ در پایتخت این کشور، بار دیگر مخالفت خود را با ادامه جنایت‌های جنگی و تجاوز عربستان به یمن اعلام کردند.

جمع زیادی از مردم یمن با برگزاری تظاهرات گسترده‌ در پایتخت این کشور، بار دیگر مخالفت خود را با ادامه جنایت‌های جنگی و تجاوز عربستان به یمن اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یمنی (سبأ)، شرکت کنندگان در این تظاهرات که با عنوان "جنایت‌های متجاوزان در تعز و عمران؛ جنایت جنگی است"، برگزار شد، شعارهایی را در محکومیت ادامه تجاوز عربستان علیه مردم یمن سر دادند.

تظاهرکنندگان یمن جنایت‌های عربستان را که از طریق اعضای القاعده و مزدوران ریاض در یمن انجام می‌شود محکوم کردند.

تجمع کنندگان همچنین کشتار ساکنان استان "تعز" و "عمران" و بمباران مناطق مسکونی توسط جنگنده‌های عربستان را محکوم و تاکید کردند که این اقدامات جنایت جنگی علیه بشریت است که با برنامه‌ریزی و مشارکت دشمن صهیونیستی آمریکایی انجام می‌شود.

در بیانیه صادره از سوی تظاهرکنندگان بر بسیج عمومی با جان و مال علیه حملات صهیونیستی آمریکایی و مزدورانشان در منطقه با مشارکت تمامی کسانی که قادر به حمل سلاح باشند تاکید شده است.

در این بیانیه از شهروندان یمنی خواسته شده تا برای دفاع از خاک یمن و حاکمیت و استقلال آن بپا خیزند و به صبر و پایداری و فداکاری در راه رسیدن به عزت و کرامت ادامه دهند.

تظاهرکنندگان یمنی از مسئولان در داخل خواستند تا به مسئولیت دینی و ملی خود در خدمت به شهروندان عمل کنند.

آن‌ها اعلام کردند که سیطره داعش بر برخی مناطق جنوبی یمن با حمایت هوایی، دریایی و زمینی مستقیم آمریکا، عربستان و امارات صورت گرفته است.

تجمع کنندگان همچنین قهرمانی و فداکاری نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در برابر تجاوزات عربستان را ستودند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94060301670
  • خبرنگار : 71516