امام جمعه ارومیه:

سفیران رضوی جهادگران عرصه فرهنگ هستند

امام جمعه ارومیه با بیان این‌که «بارگاه منور امام هشتم(ع) حافظ جایگاه فرهنگ ایران در جهان است» گفت: سفیران رضوی جهادگران عرصه فرهنگ هستند.

امام جمعه ارومیه با بیان این‌که «بارگاه منور امام هشتم(ع) حافظ جایگاه فرهنگ ایران در جهان است» گفت: سفیران رضوی جهادگران عرصه فرهنگ هستند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در دیدار با خادمان آستان قدس رضوی اظهار کرد: بهره‌گیری از سیره ائمه معصومین(ع) مانع نفوذ معضلات فرهنگی به جامعه می‌شود.

وی افزود: انعکاس فرهنگ اهل‌بیت(ع) در دنیا یک تکلیف برای همه مسلمانان است چرا که امروز استکبار جهانی با هدف از بین بردن آرمان‌های اسلامی وارد میدان جنگ نرم شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: جشن‌های زیرسایه خورشید حرکت فرهنگی موفقی است که در ایام دهه کرامت با حضور سفیران رضوی در جای جای میهن اسلامی برگزار می‌شود و تاثیرات مثبتی داشته است.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: وجود حرم امام رضا(ع) در ایران از الطاف الهی است و باید با استفاده از ظرفیت وسیع فرهنگ رضوی پاسخ قاطع در برابر شبهات دینی ارائه کنیم.

قریشی افزود: سیره رضوی بهترین الگویی است که می‌توان در تمام جنبه‌های زندگی از روش و رفتار و گفتارش پیروی کرد؛ چرا که امام هشتم(ع) در تمام ویژگی‌های انسانی مقتدای خوبی برای مردم است.

وی خطاب به خدام حرم رضوی گفت: شما با عنایت حضرت رضا(ع) این توفیق را پیدا کرده‌اید که به عنوان سفیران رضوی در استان‌های کشور حضور یافته و در اجتماعات مردمی شرکت کنید پس قدردان این نعمت بزرگ الهی باشید.

بر اساس این گزارش، هشتمین دوره جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید با شعار "حضورتان در تمام زندگیتان جاریست یا امام رضا(ع)" در 260 شهر سراسر کشور و 14 کشور مختلف جهان از جمله پاکستان، افغانستان، هندوستان، اندونزی، عراق، لبنان، نیجریه، روسیه، عمان، ترکیه و تایلند برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94060100486
  • خبرنگار :