در دیدار با نوری مالکی

ولایتی اعلام کرد: آمادگی کامل ایران برای همکاری با عراق

در دیدار امروز نوری مالکی با رئیس مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام بر لزوم اتحاد میان کشورهای اسلامی و همکاری جهت حفظ استقلال این کشور ها تاکید شد.

در دیدار امروز نوری مالکی با رئیس مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام بر لزوم اتحاد میان کشورهای اسلامی و همکاری جهت حفظ استقلال این کشور ها تاکید شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) در دیدار عصر امروز (دوشنبه) معاون رئیس جمهور عراق با علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بر تلاش دولت عراق برای حفظ وحدت میان اقوام و گرایش‌های مختلف در عراق تاکید شد .

مالکی در این دیدار با تاکید بر اهمیت مقابله با تروریست در منطقه گفت:‌ عراق و سایر کشورهای منطقه امروز درگیر حملات تروریستی هستند و باید تاکید کنم که بی تردید این گروه‌های تروریستی مانند داعش و طالبان ساخته و پرداخته کشورهای استکباری هستند و ابرقدرت‌ها این گروه ها را برای خدمت به رژیم صهیونیستی ایجاد کردند .

همچنین در این دیدار علی اکبر ولایتی نیز با تاکید بر اهمیت عراق برای جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ما آمادگی کامل داریم در زمینه های سیاسی و فرهنگی با دولت عراق همکاری داشته باشیم.

وی با اشاره به روابط استراتژیک ایران با عراق ، سوریه ، لبنان ، بحرین و یمن خاطرنشان کرد: امروز در محضر مقام معظم رهبری بودم و ایشان هم تاکید کردند که آمریکایی ها به دنبال نفوذ در منطقه هستند و می خواهند کشورهایی مثل عراق و سوریه را تجزیه کنند ولی آن‌ها موفق نخواهند شد و ایران نیز در کنار کشورهای دوست و مسلمان خواهد بود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۵:۴۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 94052614866
  • خبرنگار : 71405