هشدار جهاد اسلامی به رژیم صهیونیستی؛ شهادت "علان" پایان آتش‌بس است

جهاد اسلامی فلسطین هشدار داد که در صورت شهادت "محمد نصرالدین علان"، از اسرای فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی، دیگر به توافقنامه آتش بس میان این رژیم و گروه های مقاومت فلسطین در نوار غزه پایبند نخواهد بود.

جهاد اسلامی فلسطین هشدار داد که در صورت شهادت "محمد نصرالدین علان"، از اسرای فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی، دیگر به توافقنامه آتش بس میان این رژیم و گروه های مقاومت فلسطین در نوار غزه پایبند نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سخنگوی گردان‌های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در صورت شهادت محمد علان جنایتی دیگر توسط رژیم صهیونیستی علیه اسرا و ملت فلسطین رقم خواهد خورد و جهاد اسلامی ضمن تاکید بر واکنش قاطع به این جنایت، اعلام می کند که دیگر به توافق آتش بس پایبند نخواهد ماند.

محمد علان که دو ماه است اعتصاب غذا کرده اکنون در بیمارستان "برزیلای" شهر عسقلان بستری است و به کما رفته است.

در همین حال سازمان عربی حقوق بشر از بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد و فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواسته با اقدامی فوری جان محمد علان را نجات دهند.

سازمان عربی حقوق بشر با ارسال نامه‌ای فوری اعلام کرد که محمد علان وکیل فلسطینی اهل نابلس در اعتراض به بازداشت اداری خود که دو بار به مدت 6 ماه متوالی تمدید شده است، از تاریخ 18/6/2015 دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین،‌ این سازمان ضمن هشدار نسبت به تبعات و پیامدهای خطرناک شهادت علان در سایه بی‌توجهی دولت صهیونیستی به درخواست‌ها برای آزادی وی، تاکید کرد که طی دو روز گذشته حال این اسیر فلسطینی به شدت وخیم شده است و وی علاوه بر از دست دادن قدرت بینایی و شنوایی خود، ریه هایش نیز به شدت دچار مشکل شده است و دیگر قدرت حرکت ندارد.

سازمان عربی حقوق بشر همچنین اقدام رژیم صهیونیستی در تغذیه اجباری علان را محکوم کرد و آن را اقدامی وحشیانه دانست که می‌تواند جان این اسیر را به خطر بیاندازد.

این سازمان در پایان از بان کی مون و فدریکا موگرینی خواسته است که با اقدامی فوری زمینه نجات جان محمد علان از خطر مرگ حتمی ناشی از اصرار رژیم صهیونیستی بر تداوم بازداشت اداری این اسیر فلسطینی را فراهم کنند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 94052412923
  • خبرنگار : 71496