شهروندان انگلیسی خواهان بازداشت نتانیاهو شدند

حدود 30 هزار تن از شهروندان انگلیسی درخواستی را در وب سایت پارلمان این کشور امضا کردند و خواستار دستگیری نخست وزیر اسرائیل شدند که قرار است که ماه آتی میلادی به لندن برود.

حدود 30 هزار تن از شهروندان انگلیسی درخواستی را در وب سایت پارلمان این کشور امضا کردند و خواستار دستگیری نخست وزیر اسرائیل شدند که قرار است که ماه آتی میلادی به لندن برود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تایمز آو اسرائیل، دولت تل‌آویو این درخواست را بی‌معنا دانسته است. البته این افراد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را مقصر مرگ فلسطینی‌ها در جریان جنگ غزه در سال گذشته میلادی می‌دانند و در درخواست خود آورده‌اند: نتانیاهو سپتامبر در لندن سخنرانی دارد براساس قوانین بین‌المللی او را باید به اتهام ارتکاب جرایم جنگی و قتل‌ عام 2000 غیرنظامی در 2014 و به محض حضور در لندن دستگیر کرد.

براساس وب سایت پارلمان انگلیس، از آنجا که این درخواست 10 هزار امضا دارد دولت لندن باید به آن پاسخ دهد. اگر این امضاها از مرز 100 هزار تا عبور کند، پارلمان باید این مساله را به مناظره بگذارد.

در جریان جنگ 2014 غزه بیش از 2000 غیرنظامی فلسطینی شهید شدند.

اسرائیل اعلام کرد که هزار تن از این افراد، نظامی بودند اما حماس می‌گوید تمامی این کشته‌ها غیرنظامی بودند چون حملات در مناطق مسکونی رخ داد.

وزارت خارجه اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که این درخواست کاملا بی‌پایه و اساس است. روابط میان لندن و تل‌آویو بیش از هر زمان دیگری نزدیک شده و در سال‌های اخیر روابط تجاری زیادی با هم داشته‌اند.

وکلای انگلیسی در گروه‌های حامی فلسطین مکررا به دنبال مفرهای قانونی و حقوقی هستند و می‌خواهند مقام‌های اسرائیلی که به لندن سفر می‌کنند به خاطر نقض قوانین بین‌المللی دستگیر شوند.

اما در سال 2011 انگلستان قوانین خود را تغییر داد و باعث سخت‌تر شدن کار این گروه‌های حامی فلسطین شد. چون مقام‌های اسرائیلی که به لندن سفر می‌کنند، مصونیت قضایی دارند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۶:۲۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 94052112091
  • خبرنگار : 71129