با انتقاد از اصلاحات العبادی؛

رئیس جمهور عراق حفظ مالکی به عنوان تنها معاون خود را خواستار شد

رئیس‌جمهوری عراق ضمن متهم کردن حیدر العبادی به مداخله در اختیارات وی، ابقای نوری مالکی را به عنوان تنها معاون خود خواستار شد.

رئیس‌جمهوری عراق ضمن متهم کردن حیدر العبادی به مداخله در اختیارات وی، ابقای نوری مالکی را به عنوان تنها معاون خود خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین لبنان، منابع عراقی اعلام کردند که فواد معصوم، رئیس‌جمهوری این کشور، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق را به مداخله در اختیارات خود و عبور از قانون اساسی این کشور متهم کرده است.

وی در پیامی از پارلمان این کشور خواست که نوری مالکی را به عنوان تنها معاون وی در این سمت ابقا کند.

به دنبال تصمیم اخیر پارلمان عراق برای برکناری معاونان رئیس‌جمهور و نخست وزیر، درگیری لفظی شدیدی میان فواد معصوم و العبادی آغاز شد. معصوم این اقدامات را مداخله در اختیارات واگذار شده به وی و نیز زیرپا گذاشتن قانون اساسی کشور دانست که نهاد ریاست‌جمهوری ناظر بر آن است.

پس از این درگیری لفظی، العبادی در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که پست‌های معاونان رئیس‌جمهور و نیز نخست‌وزیر یکی از راه‌های نفوذ فساد به دولت است.

نمایندگان پارلمان عراق نیز روز سه‌شنبه با اجماع آراء با بسته اصلاحات پیشنهادی نخست‌وزیر موافقت کردند و این اصلاحات تصویب شد.

العبادی پس از تظاهرات گسترده عراقی‌ها به ویژه در شهر بغداد، پایتخت این کشور در اعتراض به فساد دولتی و نقض خدمات، این اصلاحات را در پیش گرفت.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94052111978
  • خبرنگار : 71496