شهدای غواص؛نجات غریق ما از دریای بیکران غفلت‌ها

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: شهدای غواص بعد از 30 سال آمده‌اند تا نجات غریق ما در دریای بیکران غفلت‌ها باشند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: شهدای غواص بعد از 30 سال آمده‌اند تا نجات غریق ما در دریای بیکران غفلت‌ها باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر،حجت الاسلام والمسلمین"علی عارفی" در مراسم تجدید میثاق اساتید،کارکنان و دانشجویان دانشگاه با دانشجوی غواص، شهید رجبعلی پور، افزود: خداوند متعال در قرآن کریم دو بار می‌فرمایند که به شهدا مرده نگویید، می‌فرمایند فکر نکنید شهدا مرده‌اند، آنها زنده‌اند و نزد پرودگارشان و روزی می‌خورند، و در جایی دیگر می‌فرمایند به کسی که در راه خدا شهید شده مرده نگویید بلکه آنها زنده‌اند و شما نمی‌دانید.

وی اظهار کرد: شهدای ما بعد از 30 یا 32 سال آمده‌اند و انقلابی را بوجود آورده‌اند، شهدای ما مرده نیستند چون در انسان‌ها حرکت بوجود آورده‌اند.

عارفی در بخش دیگری از سخنرانی خود به عملیات کربلای 4 و چگونگی انجام این عملیات اشاره کرد و گفت: اطلاعات عملیات کربلای 4 لو رفته و ارتباط قطع شده بود. در آن شب سرد، رزمندگان ما ابوالفضل وار و حسین وار جنگیدند، آنها وارد ام‌الرصاص شدند و خط را شکستند اما تعدادی از رزمندگان خط شکن اسیر شدند و تعدادی از آنها نیز با دست بسته در گودالی قرار داده شده و زنده زیر خاک جان دادند. آنها با دست بسته جان دادند تا امروز ما آزاد باشیم و اسلام و معنویت باقی بماند. اگر این تاریخ سازان دست بسته نبودند مطمئن باشید ایران بدتر از عراق و افغانستان بود و در واقع شهدا به ما عزت و قدرت دادند.

کاروان شهدای غواص و خط شکن که روز جمعه شانزدهم مرداد وارد استان شده بود عصر یکشنبه18 مردادماه در میان استقبال باشکوه و کم نظیر مردم به شهر کرمان رسید.

این شهدا شامل 10 شهید شناسایی شده و 10 شهید گمنام عصر جمعه گذشته از سمت شهرستان انار وارد استان کرمان شدند و سپس شهرستان‌های مختلف استان به حضور فرزندان ملت مزین شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ / ۰۸:۵۸
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 94052011119
  • خبرنگار :