800 متر از رودخانه سیجان لایروبی شد

مدیرکل اداره کل بحران البرز از ادامه لایروبی‌های رودخانه سیل‌زده سیجان خبر داد و گفت: تاکنون 800 متر از مسیر رودخانه پاکسازی شده است.

مدیرکل اداره کل بحران البرز از ادامه لایروبی‌های رودخانه سیل‌زده سیجان خبر داد و گفت: تاکنون 800 متر از مسیر رودخانه پاکسازی شده است.

ابوالقاسم باقری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، گفت: تاکنون لایروبی 800 متر از رودخانه فصلی سیجان به عرض چهار و ارتفاع سه متر لایروبی شده است که با توجه به آن مسیر عبوری رودخانه از درون روستا به طور کامل باز شده است.

وی افزود: 700 متر از رودخانه همچنان پاکسازی نشده است و با توجه به اینکه متولی پاکسازی و لایروبی رودخانه روستای سیل‌زده سیجان، بنیاد مسکن و شرکت آب منطقه‌ای هستند، قول داده‌اند ظرف یک هفته آینده باقی مسیر رودخانه نیز لایروبی شود.

باقری خاطرنشان کرد: براساس اقدامات صورت گرفته در روستاهای سیل‌زده تخلیه سیلاب درون خانه‌های مسکونی روستا نیز به پایان رسیده است.

مدیرکل بحران البرز ادامه داد: دولت در ابتدای سال بودجه‌ای را به صندوق بیمه کشاورزی اختصاص می‌دهد که در صورت بروز هر حادثه‌ای، خسارت آن را به کشاورزان پرداخت کند و از این رو پرداخت خسارت به کشاورزان از طریق صندوق بیمه کشاورزی به کشاورزانی که محصولات خود را بیمه کرده‌اند، تعلق می‌گیرد.

وی افزود: جبران خسارات وارده به زیرساخت‌های کشاورزی شامل انهار و سیل بندها و .. نیز از طریق جهاد کشاورزی پیگیری شده و مورد بازسازی قرار خواهد گرفت.

باقری در ادامه خاطرنشان کرد: البته تاکنون بسیاری از زیرساخت‌های مناطق سیل‌زده از طریق افراد حاضر در اردوهای جهادی بازسازی شده است که از این افراد تشکر می‌کنیم.

وی یادآورشد: دیگر تاسیسات زیربنایی شامل برق و تلفن در مناطق سیل‌زده هیچگونه مشکلی ندارد اما تاسیسات آبرسانی به علت نیاز به مستحکم سازی و برخی اقدامات دیگر فعلا به صورت موقت برقرار است.

باقری با اشاره به لزوم رجوع مردم به بنیاد مسکن برای تشکیل پرونده افزود: دفتر بنیاد مسکن در روستای سیجان فعال است و مردم باید پرونده خود را برای دریافت خسارت از این سازمان تکمیل کنند.

وی در پایان گفت: پرداخت خسارت به صورت شخصی و به افرادی که مسکن و محصولات کشاورزی خود را بیمه نکرده‌اند در دستور کار قرار ندارد و این اهمیت بیمه را نشان می‌دهد که توصیه می‌کنیم مردم هر ساله نسبت به بیمه مسکن و محصولات کشاورزی و باغی خود اقدام کنند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ / ۰۹:۱۴
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 94051810009
  • خبرنگار :