/35 سال مدیریت جهادی/

مظفر: جهاد دانشگاهی باید مورد حمایت بیشتری قرار گیرد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی معتقد است: تجربه‌های اعضای جهاد دانشگاهی گاهی مورد بی‌لطفی قرار گرفته و باید حمایت بیشتری از آنها صورت گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی معتقد است: تجربه‌های اعضای جهاد دانشگاهی گاهی مورد بی‌لطفی قرار گرفته و باید حمایت بیشتری از آنها صورت گیرد.

حسین مظفر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی تاکنون فراز و فرودهای فراوانی داشته، زمانی در اوایل انقلاب نقش جهاد دانشگاهی در سالم‌سازی فضای دانشگاه‌ها، در تطبیق دادن فضای دانشگاه با فضای آرمانی انقلاب بسیار کلیدی بود.

وی ادامه داد: بچه‌های بسیار خوب دانشجو و استاد پای کار آمدند و در آن زمان توانستند دانشگاه‌ها را از کشمکش‌های سیاسی نجات دهند. درست است پس از آن انجمن‌های اسلامی فعال شدند اما پایه و ریشه اصلی را همین بچه‌های مومن و معتقد در جهاد دانشگاهی شکل دادند.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی در فضای اصلاح مدیریت‌های دانشگاه و توانمندسازی آن نقش بسیار اساسی داشته‌ است. در پیشبرد اهداف علمی بسیار نقش‌آفرین بودند و در آن زمان بیشتر نقش‌های اجرایی بر عهده می‌گرفتند. بعد از آن از این فعالیت‌ها فاصله گرفتند چرا که احساس کردند رسالت خود را انجام داده و فضای عمومی دانشگاه‌ها به سامان رسیده بنابراین وارد عرصه پژوهش‌های علمی و تحقیقات بنیادی شدند.

مظفر یادآور شد: یکی از دستاوردهای این پژوهش‌های علمی تاسیس پژوهشگاه رویان بود که بسیاری از این پژوهش‌ها مایه افتخار کشور است که حتی در سطح دنیا سرآمد شده‌اند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان گفت: به نظر می‌رسد جامعه علمی و مدیریتی ما باید از این فضا استفاده بیشتری داشته باشد، تجربه‌های خوب بچه‌های جهاد گاهی مورد بی‌لطفی هم قرار گرفته و به نظر می‌رسد نیاز به حمایت بیشتری است تا این پایه تولیدات انسانی، فطری و اندیشه بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94051408190
  • خبرنگار : 71439