هاآرتص نوشت؛

عاملان سوزاندن کودک فلسطینی قصد "کودتا" داشتند

روزنامه "هاآرتص" فاش کرد: عاملان جنایت سوزاندن کودک شیرخواره فلسطینی درکرانه باختری قصد برپایی کودتایی علیه دولت تل‌آویو داشتند.

روزنامه "هاآرتص" فاش کرد: عاملان جنایت سوزاندن کودک شیرخواره فلسطینی درکرانه باختری قصد برپایی کودتایی علیه دولت تل‌آویو داشتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه عبری‌زبان "هاآرتص" نوشت: ارزیابی‌های مرکز امنیتی اسرائیل حاکی از آن است که عاملان سوزاندن علی دوابشه، کودک 18 ماهه فلسطینی در کرانه باختری، وابسته به یک گروه یهودی با تفکرات افراطی بودند و در گذشته نیز مرتکب جنایات متعددی شده بودند.

هاآرتص در ادامه نوشت، این گروه افراطی شامل ده‌ها عضو فعال است که در یک مرکز غیرقانونی شهرک‌نشین‌ها در کرانه باختری اسکان داشتند و در نقاط مختلف سرزمین‌های اشغالی از جمله خط سبز، رفت و آمد داشته و هدفشان از این اقدام، کودتا علیه دولت تل‌آویو بوده است.

طبق گزارش جدید این مرکز امنیتی، این گروه تندروی یهودی برخلاف گذشته این بار قصد تعرض به فلسطینی‌ها را نداشتند بلکه طرح بلندپروازانه‌ای داشته و قصدشان ضربه زدن به رژیم صهیونیستی و کودتا علیه دولت تل‌آویو و تاسیس رژیم جدیدی با تکیه بر شریعت یهود و ادامه خشونت‌های برنامه‌ریزی شده بود.

هاآرتص تاکید کرد که بیشتر اعضای این گروه برای شاباک و پلیس تل‌آویو شناخته شده بودند و در سال‌های گذشته اطلاعات زیادی از آنها جمع‌آوری شده است اما دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی مدعی است که دشواری اصلی این موضوع آن است که اطلاعات جمع‌اوری شده توسط مرکز اطلاعات تل‌آویو به صورت مدارک جرم درآورده شدند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94051307292
  • خبرنگار : 71496