/35 سال مدیریت جهادی/

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی اراک: فعالیت‌های پزشکی، نقطه قوت جهاددانشگاهی است

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی اراک گفت: جهاد دانشگاهی ظرفیت توسعه فعالیت‌های خود در زمینه پزشکی را دارد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی اراک گفت: جهاد دانشگاهی ظرفیت توسعه فعالیت‌های خود در زمینه پزشکی را دارد.

حسن طاهراحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه مرکزی، اظهارکرد: جهاددانشگاهی پتانسیل علمی قوی در کشور محسوب می‌شود و فعالیت‌های پزشکی این مجموعه نقطه قوت آن محسوب می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت جهاد دانشگاهی در بحث نازایی و خدمات مرکز رویان در این زمینه افزود: فعالیت این مرکز در کشور بسیار چشمگیر و موفق بوده و کمک این مرکز به درمان ناباروری می‌تواند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق را کاهش دهد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی اراک تصریح کرد: در حال حاضر حدود 15 درصد از مردم جامعه با مشکلات نازایی مواجه هستند که عدم حل این مشکل، افزایش طلاق را به دنبال دارد، اما فعالیت مرکز درمان ناباروری رویان در کشور و همچنین استان مرکزی نقش موثری در کاهش طلاق داشته و خواهد داشت.

وی با اشاره به فعالیت مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری در استان مرکزی که به همت جهاد دانشگاهی راه‌اندازی شده است، افزود: این مرکز با هزینه‌ای حدود 100 میلیارد ریال و با تجهیزات لازم، با حضور کادر متخصص و فوق‌تخصص مجرب کار درمان ناباروری در مردان و زنان را در پیش گرفته‌است.

طاهراحمدی عملکرد این مرکز را که چندی است آغاز به کار کرده، مطلوب و موثر ارزیابی کرد و افزود: حوزه پزشکی بسیار وسیع است و لازم است که بخش خصوصی و بخش‌های دولتی مانند جهاد دانشگاهی وارد این حوزه شوند چراکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تنهایی نمی‌تواند مشکلات درمانی و پزشکی کشور را به انجام برساند.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت که براساس آن اقدامات شایسته در عرصه درمانی کشور انجام شده است، گفت: شأن مردم کشور این است که از بعد درمانی و پزشکی خدمات مطلوبی دریافت کنند و در این عرصه جهاد دانشگاهی می‌تواند با توجه به پتانسیل علمی که در اختیار دارد با قدرت وارد شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی اراک تاکید کرد: جهاد دانشگاهی این ظرفیت را دارد که در حوزه‌های دیگر پزشکی نیز مانند انجام کارهای علمی و درمان بیماری‌های خاص ورود کند، اقدامات مطلوبی در حوزه رویان و درمان ناباروری انجام می‌گیرد، اما مسلما کفایت نمی‌کند و این نهاد می‌تواند فعالیت خود را در سایر حوزه‌های پزشکی پررنگ کرده و کمک شایانی به وزارت بهداشت کند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۵:۵۷
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 94051206888
  • خبرنگار :