پرونده جنایت اخیر صهیونیست‌ها امروز به شورای حقوق بشر داده می‌شود

وزیر خارجه فلسطین امروز (دوشنبه) پرونده جنایت اخیر شهرک‌نشین‌ها در نابلس و سوزاندن یک کودک شیرخوار را به شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو ارائه خواهد کرد.

وزیر خارجه فلسطین امروز (دوشنبه) پرونده جنایت اخیر شهرک‌نشین‌ها در نابلس و سوزاندن یک کودک شیرخوار را به شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو ارائه خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری «وفا» فلسطین، ابراهیم خریشه، نماینده فلسطین در دفتر سازمان ملل در ژنو اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور امروز پرونده جنایت به آتش کشیدن منزل خانواده الدوابشه توسط شهرک‌نشین‌های افراطی در نابلس را به مسوولان شورای حقوق بشر، کمیسیونر عالی حقوق بشر و وزارت امور خارجه سوئیس ارائه خواهد کرد.

خریشه در گفت‌وگو با رادیوی داخلی «موطنی» ابراز امیدواری کرد که مسوولان دادگاه ضرورت تسریع در روند بررسی و تحقیقات در مورد این جنایت را درک کرده و اقدامات بازدارنده لازم برای پایان این‌گونه جنایات و حملات شهرک‌نشین‌های تندرو را در پیش گیرند.

نماینده فلسطین در سازمان ملل ادامه داد، در کنفرانس نوامبر سال گذشته کشورهای جهان، از دولت تل‌آویو خواسته شده بود به قوانین بین‌المللی پایبند باشد و به آنها احترام بگذارد و در صورتی که تل‌آویو به تعهدات خود پایبند نباشد جامعه جهانی مجبور است برای مهار اشغالگران و توقف جنایات آنان، اقدامات بازدارنده و تنبیهی در پیش بگیرد.

وی افزود: ما از رفتار طرف اسرائیلی که هیچ‌گونه اقدام بازدارنده‌ای در مقابل حملات شهرک‌نشین‌های افراطی انجام نمی‌دهد و از آنان حمایت می‌کند، خسته شده‌ایم.

وی ادامه داد: حملاتی که توسط شهرک‌نشین‌ها انجام می‌شود با اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم و موافقتش با ساخت شهرک‌های جدید در ارتباط است. از جمله این سخنان تحریک‌آمیز اظهارات وی در مارس سال گذشته کمی پیش از انتخابات بود که تاکید کرد اجازه تشکیل کشور مستقل فلسطین را نمی‌دهد. این گونه سخنان باعث افزایش تندروی‌های شهرک‌نشین‌ها شده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 94051206356
  • خبرنگار : 71496