از پایش حبله‌رود و منارید تا ضرورت انتقال آب به کویر مرکزی

معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان با اشاره به ضرورت انتقال آب به کویر مرکزی، از جدیت دولت یازدهم برای انتقال آب بین حوضه‌ای به کویر مرکزی و خصوصا استان سمنان خبر داد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان با اشاره به ضرورت انتقال آب به کویر مرکزی، از جدیت دولت یازدهم برای انتقال آب بین حوضه‌ای به کویر مرکزی و خصوصا استان سمنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه سمنان، محمدرضا میرزایی در جلسه کمیته ارزیابی و پایش منابع طبیعی استان که با حضور مسئولان و فرمانداران دو استان یزد و سمنان برگزار شد، با ابراز خرسندی از اجرای طرح مدیریت پایدار منابع آب و خاک حبله‌رود گفت: با تلاش‌های دولت در کشور، اقدامات خوبی در راستای طرح‌های انتقال آب شمال به جنوب و انتقال آب دریای خزر و خلیج فارس صورت گرفته که امید است با پیگیری‌های جدی مسئولان شاهد تحقق اهداف این طرح‌ها باشیم.

وی با تجلیل از حضور مسئولان و کارشناسان استان یزد که در این نشست حضور یافته بودند افزود: امید است با استفاده از تجارب و تبادل اطلاعات و دستاوردهای طرح‌های حبله‌رود و منارید شاهد توسعه و رشد در استان و توسعه و آبادانی کشور باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان بر تلاش و توجه جدی مسئولان به حل مشکلات این طرح‌ها تاکید کرد و افزود: باید پروژه‌های مهمی که با مشارکت مردم و دستگاه‌ها در سطح استان انجام شده است، استمرار یابد.

وی ادامه داد: طرح مدیریت پایدار منابع آب و خاک حبله‌رود از سال 76 با هدف دستیابی به یک الگو برای مدیریت پایدار منابع آب و خاک با مشارکت مردم در دو استان سمنان و تهران آغاز شد و این پروژه هم‌اکنون در فاز دوم در حال اجرا است و شهرستان‌های گرمسار آرادان، سرخه در استان سمنان و دماوند و فیرزکوه در استان سمنان تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از اهداف طرح‌ حبله‌رود تعمیم الگوی مشارکتی و تجارب آن در سطح ملی است در همین راستا مدیران و کارشناسان طرح منارید که در استان یزد در حال اجراست با حضور در استان سمنان به تبادل نظر و ارائه اطلاعات و تجارب خود می‌پردازند.

محمدرضا میرزایی همچنین در نشت پدافند غیرعامل استان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص پدافند غیرعامل گفت: تاکیدات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، اسناد بالادستی و سیاست‌های کلی نظام، برنامه‌های پنج ساله و به تبع آن قوانینی که مصوب شده‌اند در راستای اراده صحیح کشور بوده تا تدابیری اندیشیده شود که در مواقع بحران و حوادث، کمترین آسیب‌ها و خسارات را داشته باشیم.

وی اظهار امیدواری کرد‌: در راستای تحقق شعار سال همدلی و هم‌زبانی با هدف ایجاد وفاق ملی‌ در استان و تشریک مساعی مردم و دولت در این زمینه شاهد رشد و توسعه بیشتر استان باشیم و در این راستا باید برنامه‌هایی عملیانی شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان افزود: باید با در نظر گرفتن تمام پتانسیل‌ها و امکانات‌ استان و وضعیت موجود استان، تهدیدات‌، فرصت‌ها و نقاط ضعف را شناسایی و با بهره‌گیری از نقاط قوت وضعیت مطلوب را طراحی کنیم. ضمن اینکه لازم است همه کارگروه‌ها برای عملیاتی کردن برنامه‌ها تلاش کنند و برای رسیدن به وضعیت مطلوب بدنبال مدیریت زمان باشند.

وی بر کارایی و اثربخشی اقدامات و برنامه‌های پدافند غیر‌عامل تاکید کرد و افزود:‌ باید برای تحقق برنامه‌ها نقشه راه ترسیم شده و با توجه به اهداف و راهبردهای و شرح وظایف کارگروه‌های 12گانه برنامه‌ها عملیاتی شود.

عباس پازوکی مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری سمنان در این جلسه به ارائه گزارشی از عملکرد کارگروه‌های پدافند غیر‌عامل استان پرداخت.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 94051005225
  • خبرنگار :