انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان دارالقرآن و وزات نیرو

تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان دارالقرآن و وزارت نیرو به منظور توسعه آموزش قرآن کریم در وزارت نیرو به امضای طرفین رسید.

تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان دارالقرآن و وزارت نیرو به منظور توسعه آموزش قرآن کریم در وزارت نیرو به امضای طرفین رسید.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تفاهم‌نامه همکاری سازمان دارالقرآن و وزارت نیرو صبح امروز - 30 تیرماه - در ساختمان سازمان دارالقرآن با حضور مهدی قره‌شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن و علی‌اکبر مهاجری به نمایندگی از وزارت نیرو امضا شد.

رئیس سازمان دارالقرآن با اشاره به لزوم توجه تمامی دستگاه‌های دولتی به توسعه فرهنگ قرآنی، گفت: شایسته است نهادهای دولتی بخشی از هزینه‌های خود را به توسعه فرهنگ قرآنی اختصاص دهند تا از این طریق سلامت معنوی جامعه ارتقا یابد.

مهدی قره‌شیخلو ادامه داد: وزارت نیرو برای پیشبرد اهداف قرآنی فعالیت‌های خوبی داشته که این امر نشانگر توجه و اهتمام مسئولان این وزارتخانه نسبت به توسعه امور قرآنی در کشور است.

وی با بیان اینکه باید تمامی دستگاه‌های دولتی به گسترش فرهنگ قرآنی توجه کنند، خاطرنشان کرد: برخی دستگاه‌ها به صورت تخصصی در زمینه قرآن فعالیت دارند، اما برای فرهنگ‌سازی در امر قرآن باید تمامی نهادها وارد عمل شوند.

قره‌شیخلو با اشاره به اینکه تمامی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی باید برای تحقق فرهنگ انس با قرآن کریم تلاش کنند، افزود: بسیاری از دستگاه‌های به ویژه نهادهای دولتی در حوزه‌های مختلف هزینه‌های بسیاری می‌کنند؛ بنابراین شایسته است بخشی از هزینه‌های خود را به توسعه فرهنگ قرآن اختصاص دهند.

رئیس سازمان دارالقرآن به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: این تفاهم‌نامه الگویی برای سایر نهادها است؛ چرا که انعقاد تفاهم‌نامه قرآنی با این وزارتخانه در راستای ارتقا سلامت معنوی کارکنان آن می‌تواند نقش موثری در توسعه امور قرآنی در جامعه داشته باشد.

وی با بیان اینکه نگاه این تفاهم‌نامه آموزشی و برای توسعه انس با قرآن است، افزود: امیدواریم با این حرکت در راستای توسعه فرهنگ قرآنی گامی هدفمند برداشته و بتوانیم به مسئولان وزارت نیرو برای تحقق انس عمومی با قرآن کریم خدمات شایسته‌ای ارائه دهیم.

قره‌شیخلو با اشاره به اینکه انعقاد این تفاهم‌نامه باید الگویی برای سایر نهادها نیز باشد، گفت: مقام معظم رهبری فعالیت‌های قرآنی را امری راهبردی عنوان کرده‌اند؛ بنابر این ما نیز برای تحقق این مطالبات و نگاه راهبردی به فعالیت‌های قرآنی باید سرمایه‌گذاری کنیم و تمام تلاش خود را برای ارتقای فرهنگ قرآنی به‌کار بگیرم.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳۰ تیر ۱۳۹۴ / ۱۶:۲۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94043016065
  • خبرنگار :