با رای مجلس،

کمیسیون ویژه‌ی بررسی توافق هسته‌ای تشکیل شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس تشکیل کمیسیون ویژه در مجلس برای بررسی توافق هسته‌ای را تصویب کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس تشکیل کمیسیون ویژه در مجلس برای بررسی توافق هسته‌ای را تصویب کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، این پیشنهاد از سوی احمد امیرآبادی و به امضای 15 نفر از نمایندگان مطرح شد که نمایندگان با 136 رای موافق، 39 رای مخالف و 5 رای ممتنع از مجموع 209 نماینده حاضر به آن رای دادند و بر این اساس کمیسیون ویژه بررسی توافق هسته‌ای تشکیل خواهد شد.

به گفته علی لاریجانی، اعضای 15 نفره این کمیسیون ویژه در جلسات بعدی انتخاب می‌شود.

پیش از طرح این پیشنهاد علی لاریحانی گفت که تعدادی از نمایندگان در نامه‌ای درخواست تشکیل کمیسیون ویژه برای بررسی توافق را ارائه کرده‌اند.

محمد حسین فرهنگی عضو هیات رئیس مجلس نیز گفت که به استناد ماده 44 آیین نامه می‌توان در مسائل مهم و استثنایی در صورت تصویب مجلس کمیسیون ویژه تشکیل داد.

احمد امیرآبادی که به عنوان متقاضی این طرح سخن می گفت ضمن قدردانی از زحمات تیم مذاکره کننده هسته‌ای خاطر نشان کرد: در طرح الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای که به تصویب مجلس رسید‌، قرار شد براساس اصول 77 و 125 قانون اساسی نتیجه مذاکرات به مجلس ارائه شود. با این حال به نظر می‌رسد از جمله مواردی که می‌شود کمیسیون ویژه برای آن تشکیل داد و از مسائل مهم و استثنایی است‌، بررسی متن توافقنامه و ضمائم آن است که به برجام مشهور شده است.

این نماینده مجلس افزود: بر همین اساس ما پیشنهاد دادیم که طبق ماده 44 آیین نامه کمیسیون ویژه بررسی این موضوع تشکیل شود تا ابعاد فنی و حقوقی آن را مورد رسیدگی قرار دهد.

به گفته وی، توکلی، مصباحی مقدم، حداد عادل‌، تابش‌، پورمختار‌، پزشکیان،‌ صادقی‌، دهقان،‌ قادری‌، هاشمی‌، فرهنگی‌، آشتیانی‌، آقاتهرانی‌، رجایی‌، نادران‌، مرندی‌، کوثری و قاضی پور ازمتقاضیان تشکیل این کمیسیون ویژه هستند که از سلایق و طیف‌های مختلف این درخواست را امضا کرده‌اند.

بعد از ارائه توضیحات امیرآبادی نمایندگان مجلس با 136 موافق ‌، 39 رای مخالف و 5 رای ممتنع از مجموع 209 نماینده حاضر به تشکیل کمیسیون ویژه بررسی توافق هسته‌ای در مجلس رای دادند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳۰ تیر ۱۳۹۴ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94043015661
  • خبرنگار : 71132