/روز قدس؛ روز مقابله با مستکبرین/

ندیمی: راهپیمایی روز قدس، دشمنان را از حرکات شنیع‌تر باز می دارد

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس گفت: مسلمانان در هر کجای دنیا با حضور یکپارچه در راهپیمایی روز قدس اصل دشمنی زبانی و قلبی خود را با رژیم استکبار اعلام کردند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس گفت: مسلمانان در هر کجای دنیا با حضور یکپارچه در راهپیمایی روز قدس اصل دشمنی زبانی و قلبی خود را با رژیم استکبار اعلام کردند.

ایرج ندیمی در حاشیه راهپیمایی روز قدس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه گیلان، اظهار کرد: انسان مسلمان یک وظیفه‌ای نسبت به مردم کشور خود و یک وظیفه‌ای هم نسبت به عام مسلمانان دارد؛‌از دیدگاه دین ضروری است که ما وارد میادین فکری، سیاسی و اجتماعی شویم و از حقوق مستضعفان دفاع کنیم و به تعبیر امام علی(ع) «در مقابل ظالم بایستید و از مظلوم دفاع کنید» و اگر چنین منطقی را قبول کنیم به این معناست که ما اساسا به نتیجه کار نداریم و به وظیفه کار داریم لذا از دیدگاه وظیفه ضرورت دارد که ما در مقابل همه مستکبران و همه زیاده‌خواهان اعم از استکبار و جوامع زورگو بایستیم.

ندیمی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) مبنی بر اینکه «هرکسی صلح کند اما اهتمامی به امور مسلمانان نداشته باشد، مسلمان نیست»، گفت:باید قبول کنیم که زورگویان بر فلسطین مسلط شده‌اند و با یک سناریوی ساخته شده انگلیسی – صهیونیستی این اشغال حاصل شده؛ مسلمانان هم از جهت اصل آزادی و حقوق انسانیت راهی جز نشان دادن عکس‌العمل ندارند که این عکس‌العمل به صورت راهپیمایی روز قدس در دنیا انعکاس پیدا می‌کند.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نهم اضافه کرد: اجتماع ایرانی‌ها در راهپیمایی روز قدس که ابتکار قابل اعتنایی از سوی امام(ره)است و همواره مورد استقبال مردم مسلمان جهان قرار گرفته است، فواید زیادی از بعد خبری، اجتماعی، سیاسی دارد چراکه بازگوی توجه به وظایف دینی و انقلابی است و نیز امیدواری‌هایی نیز ایجاد می‌کند و به عبارتی دشمنان را از حرکات شنیع‌تر باز می‌دارد.

وی با بیان اینکه مذاکرات در مرحله حساسی قرار دارد، گفت:حضور در راهپیمایی ما را در راستای مباحث مربوط به دیپلماسی خارجی همدل و همزبان نشان می‌دهد، در بحث مذاکره‌ای نیز مقابل هرگونه زورگویی می‌ایستیم چرا که ما مثل همه کشورهای دنیا که عضو آژانس هستند، حق داریم از انرژی هسته‌ای استفاده کنیم و این حق را در لباس مذاکره پیگیری می‌کنیم.

ندیمی تاکید کرد: ایرانیان با حضور در راهپیمایی از حقوق خود دفاع می‌کنند لذا حضور با شکوه در راهپیمایی روز قدس بازگوی خیلی از مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۹ تیر ۱۳۹۴ / ۱۶:۰۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94041910274
  • خبرنگار :