سردار جوانی:

بروز حوادث اخیر در منطقه به علت تامین امنیت رژیم صهیونیستی است

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بروز حوادث اخیر در منطقه و در کشورهایی همچون سوریه، عراق و بحرین به علت تامین امنیت رژیم صهیونیستی است.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بروز حوادث اخیر در منطقه و در کشورهایی همچون سوریه، عراق و بحرین به علت تامین امنیت رژیم صهیونیستی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان شمالی،سردار یدالله جوانی در جمع راهپیمایان روز قدس در بجنورد افزود: حضور مردم در راهپیمایی روز قدس پیام هایی را دارد که یکی از آن ها این است که هر سال پیوند بین مسلمانان در حال افزایش است و این امر پیامی را به ظالمان اعلام می کند که دوران قلدری و ستمگری آنان به پایان می رسد.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نام‌گذاری کردند و از همه ملت های مسلمان خواستند تا در این روز حمایت خود را نسبت به مردم مظلوم فلسطین نشان دهند و قدرت جهان اسلام را نشان دهند، اظهار کرد: ما نیاز به آن داریم تا در حال حاضر فلسلفه نام گذاری این روز را برای نسل جوان تبیین کنیم، گرچه فلسفه نام گذاری این روز با نام روز قدس از سوی مردم به خوبی فهمیده شده است اما با توجه به جنگ نرم و جنگ روانی که دشمن به راه انداخته است باید فلسفه این روز و شعارهایی که سر داده می شود، تبیین شود.

وی با بیان اینکه روز قدس مبنای دینی و اعتقادی دارد، افزود: امام خمینی(ره) قیام خود را حرکت به سوی خدا نامیدند و مردم نیز به ندای ایشان لبیک گفتند و همراه با ایشان به پا خواستند و قیام کردند تا انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.

وی ادامه داد: فلسفه بعثت همه انبیاء این است که اگر می خواهید به سعادت برسید، زمانی که در مسیر عبودیت و بندگی قرار گرفتید به حرکت درآید که یکی از نشانه های آن بندگی خدا، مقاومت و مقابله با ظلم و طاغوت و دفاع از مستضعفان است.

جوانی با طرح این سوال که هنگام پیروزی انقلاب اسلامی مظلوم‌ترین و ظالم‌ترین افراد چه کسانی بودند، بیان کرد: در زمان ما مظلوم‌تر از فلسطین، ملتی یافت نمی شود، ملتی که بیش از 67سال است که سرزمین مادری آنان را اشغال کرده اند، اموالشان را به غارت برده اند و تعداد زیادی از آنان را به شهادت رسانده اند، و از سوی دیگر رژیم غاصب صهیونیستی که یک جریان ضد بشری، ضد دینی است می خواهد با تکیه بر وحشی گری، جنایت و کودک کشی بر جهان مسلط شود.

وی تصریح کرد: بنابراین امام راحل از زمانی که قیام خود را آغاز کردند حمایت از مردم فلسطین را سرلوحه کار خود قرار دادند، و یکی از دلایل مبارزه ایشان با شاه این بود که چرا محمد رضا شاه با اسرائیل رابطه داشت.

وی تاکید کرد: حال بعد از گذشت 36سال از نامگذاری این روز با نام روز قدس می بینیم که با این ابتکار ایجاد شده از سوی امام راحل، دنیای استکبار به وحشت افتاده است، چراکه امروز نه در ایران، نه در جهان اسلام بلکه در ملل مظلوم و مستضعف این روز جایگاه خود را پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه امروز آرمان فلسطین بین المللی شده است، توضیح داد: امروز می بینیم که این حرکت وضعیتی را ایجاد کرده است که همه صاحب نظران حتی در درون سرزمین های اشغالی می گویند اسرائیل آینده تیره و تاری دارد.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه اسرائیل محصول توطئه غرب است تا بتوانند در طولانی مدت از طریق آن به اهداف خود برسند، گفت: انقلاب اسلامی ایران پس از پیروزی، سفارت اسرائیل را در کشور تعطیل و سفارت فلسطین را راه اندازی کرد و همچنین سپاه پاسداران نیز برای حمایت از مظلومان نیروی سپاه قدس را شکل داد.

وی افزود: امروز وضعیت رژیم صهیونیست طوری است که سردمداران این رژیم احساس نگرانی می کنند چون بیداری اسلامی، ایستادگی و مقاومت در منطقه ایجاد شده است و اگر 67سال قبل، غرب این رژیم را برای پیشبرد اهداف خود و نفوذ در ساختار کشورها ایجاد کرد، اما با پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران، حرکت امام خمینی(ره)، توسعه قدرت جمهوری اسلامی ایران موجب شد تا این رژیم توسعه قدرت نداشته باشد و این تنگناهای استراتژیک، خود را در چهار جنگ همانند شکست رژیم صهیونیست در جنگ 33روزه نشان داد.

وی با اشاره به اینکه حال غربی ها با دیدن چنین وضعیتی به سوی توطئه گام برداشته اند، ادامه داد: امروز غرب به این جمع بندی رسیده است که قدرت نظامی اسرائیل دیگر قادر نیست تا برای اسرائیل امنیت ایجاد کند به همین دلیل گام به سوی توطئه برداشته است.

وی خاطرنشان کرد: هدف آنچه که در سوریه و عراق رخ داده است و یکی از اهداف جنگ آل سعود علیه یمن، تامین امنیت رژیم اسرائیل است.

جوانی تاکید کرد: باید بدانیم بحران جریان های تکفیری در راستای تامین امنیت این رژیم است و باید هوشیارانه حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: طی این 35سال دشمن به این نتیجه رسیده است ریشه مقاومت ملت های مظلوم و مسلمان، ایران است و به همین دلیل با بهانه های مختلف همچون تحریم، مسئله هسته ای بر این کشور فشار می آورد و مشکلش با ایران، هویت اسلام خواهی، عزت خواهی و هویت دفاع از حق مظلوم است.

وی توضیح داد: بنابراین مذاکره کنندگان هوشیار باشند. همچنین همه ملت و دولت بر این موضوع هم‌زبان و همدل هستند که توافق خوب آری، توافق بد هرگز.

وی خاطرنشان کرد: غرب به دنبال آن است که توافق بد را به کشور تحمیل کند تا از این طریق به اهداف شوم خود برسد.

وی در پایان تصریح کرد: روز قدس روز دشمن شناسی است و از سوی دیگر روند توسعه قدرت مستضعفان رو به توسعه است این درحالیست که روند توسعه قدرت دشمنان و مستکبران قفل شده است.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۹ تیر ۱۳۹۴ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94041910230
  • خبرنگار :

برچسب‌ها