یونان برنامه اصلاحاتش را به وام‌دهندگان بین‌المللی ارائه می‌دهد

دولت یونان امروز (پنج شنبه) برنامه‌ اصلاحات خود را به وام دهندگان بین‌المللی ارائه خواهد کرد که در صورت تصویب آن به آتن اجازه داده خواهد شد تا سومین بسته کمک مالی لازم برای جلوگیری از سقوط مالی را دریافت کند.

دولت یونان امروز (پنج شنبه) برنامه‌ اصلاحات خود را به وام دهندگان بین‌المللی ارائه خواهد کرد که در صورت تصویب آن به آتن اجازه داده خواهد شد تا سومین بسته کمک مالی لازم برای جلوگیری از سقوط مالی را دریافت کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان اعلام کرد: آتن پیشنهادات ویژه‌ای را تهیه کرده که با هدف دستیابی به توافقنامه‌ای پایدار با وام دهندگان بین‌المللی صورت گرفته و به طور همزمان تضمین می‌کند که این اصلاحات برنامه‌ریزی شده عادلانه هستند.

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا روز سه شنبه گفت: آتن تا صبح جمعه مهلت دارد تا پیشنهادات خود را به وام دهندگان بین‌المللی‌اش ارائه دهد. ضرب الاجل نهایی برای دستیابی به توافقنامه‌ای در خصوص پرداخت بدهی یونان نیز قرار است روز یکشنبه برگزار شود.

بدهی کلی یونان در حال حاضر حدود 350 میلیارد دلار است که 270 میلیارد آن متعلق به بانک مرکزی اروپا، صندوق بین‌المللی پول و اتحادیه اروپاست.

این وام دهندگان از سال 2010 میلادی تسلیحات مالی را به یونان اختصاص داده‌اند.

روز یکشنبه بیش از 61 درصد از مردم یونان به شروط جدید وام دهندگان برای بازپرداخت بدهی این کشور رای منفی دادند.

بانک‌های یونان از زمان انقضای آخرین برنامه بازپرداخت بدهی در 30 ژوئن سال جاری میلادی تعطیل شدند و نتوانستند بازپرداخت ماه ژوئن خود را به صندوق بین‌المللی پول پرداخت کنند. یونان قرار است روز دوشنبه سه میلیارد دلار بدهی خود را به بانک مرکزی اروپا پرداخت کند.

در همین حال وزارت دارایی یونان روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که "تعطیلی بانک ها تا روز ۱۳ ژوئیه (22 تیر) تمدید شده است."

این بیانیه پس از آن منتشر شد که بانک مرکزی اروپا که تسهیلات مالی اضطراری برای جلوگیری از فروپاشی بانک های یونان را ارائه می کرد عنوان داشت، میزان حمایت کنونی را تغییر نخواهد داد.

آخرین برنامه طرح نجات مالی یونان روز ۳۰ ژوئن منقضی شد و این کشور از بازپرداخت یک قسط بدهی صندوق بین المللی پول بازماند.

همزمان الکسیس سیپراس روز چهارشنبه قول داد که دولتش یک مجموعه "اصلاحات ملموس" را در روز پنجشنبه تسلیم وام دهندگان بین المللی این کشور خواهد کرد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۸ تیر ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 94041809626
  • خبرنگار : 71477