رفراندوم یونان، محور گفت‌وگوی تلفنی پوتین با لاگارد و سیپراس

سخنگوی کرملین اعلام کرد که رییس‌جمهوری روسیه و رییس صندوق بین‌المللی پول در تماسی تلفنی درباره آخرین تحولات یونان گفت‌وگو کردند.

سخنگوی کرملین اعلام کرد که رییس‌جمهوری روسیه و رییس صندوق بین‌المللی پول در تماسی تلفنی درباره آخرین تحولات یونان گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه و کریستین لاگارد، رییس صندوق بین‌المللی پول با یکدیگر به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند؛ گفت‌وگویی که محوریت آن همه‌پرسی روز یک‌شنبه در یونان بود.

سخنگوی کرملین اعلام کرد که دو طرف در این تماس تلفنی درباره احتمال ارائه کمک‌های مالی از سوی روسیه به یونان صحبتی نکردند.

پسکوف خاطرنشان کرد: این تماس تلفنی درباره کمک روسیه به یونان نبود و در آن مسائلی از جمله همکاری روسیه با صندوق بین‌المللی پول با توجه به همه‌پرسی اخیر مطرح شد.

سخنگوی کرملین تصریح کرد:‌ در این تماس تلفنی رییس‌جمهوری روسیه و رییس صندوق بین‌المللی پول ابراز امیدواری کردند که تلاش‌ها برای دستیابی به راهکاری دائمی برای حل بحران بدهی‌های یونان همچنان ادامه داشته باشد.

در همین حال، رییس‌جمهوری روسیه و الکسیس سیپراس، نخست‌وزیر یونان نیز از طریق تلفن درباره نتایج همه‌پرسی اخیر تبادل نظر کردند.

دفتر مطبوعاتی رییس‌جمهوری روسیه گزارش داده است، این گفت‌وگوی تلفنی به ابتکار طرف یونانی صورت گرفت. در این گفت‌وگو در باره نتایج همه پرسی انجام شده در یونان و بعضی مسائل مرتبط با همکاری های آتی روسیه و یونان بحث شده است.

رییس‌جمهوری روسیه در این تماس بر حمایت خود از مردم یونان در رفع مشکلات اقتصادی این کشور تاکید کرد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۶ تیر ۱۳۹۴ / ۰۱:۳۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94041608950
  • خبرنگار : 71417