ابوشریف: باید تمام روزها یاد فلسطین و مردم غزه بود

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران گفت: در سال‌های اخیر، اسرائیل نتوانسته حتی در یک جنگ کوچک پیروز شود، بنابراین اکنون تصمیم گرفته که کشورهای اطرافش را تضعیف و منهدم کند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران گفت: در سال‌های اخیر، اسرائیل نتوانسته حتی در یک جنگ کوچک پیروز شود، بنابراین اکنون تصمیم گرفته که کشورهای اطرافش را تضعیف و منهدم کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس صبح امروز با حضور ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران و غضنفر رکن‌آبادی سفیر پیشین ایران در لبنان نشستی خبری در خبرگزاری قدس (قدسنا) برگزار شد.

ناصر ابوشریف ، با ارائه تحلیلی از آخرین وضعیت منطقه و مشکلاتی که مردم غزه به خاطر محاصره با آن روبرو هستند ، یادآور شد:‌ اکنون مشکل دیگری که وجود دارد این است که روابط بین گروه های فلسطینی با کشورهای عربی چندان مناسب نیست.

وی با بیان اینکه گروه‌های تکفیری ایجاد شده در منطقه از نظر امنیتی مشکوک و مورد حمایت صهیونیست ها هستند، خاطرنشان کرد: آن‌ها برای ایجاد ضربه به جهان اسلام و غزه به وجود آمده‌اند.

ابوشریف با تاکید بر اینکه غزه بعد از جنگ 51 روزه در زمینه بازسازی با مشکلات زیادی روبرو بوده و چندان موردبازسازی قرار نگرفته است ، ادامه داد: مصالح ساختمانی که اکنون به غزه رسیده کافی نیست. از دیگر سو در کرانه باختری شهرک نشین های صهیونیست، اقدام های خرابکارانه علیه مردم کرانه باختری انجام می‌دهند. تعداد شهرک‌های صهیونیستی در این منطقه در حال گسترش است و هر روز شاهد مصادره اراضی بیشتری در آن منطقه هستیم.قدس نیز تقریبا به طور کامل یهودی شده است.

نماینده جنبش اسلامی فلسطین در تهران با تاکید بر اینکه وضعیت کشورهای اطراف فلسطین نیز خوب نیست و همه به نوعی درگیر جنگ‌های داخلی هستند، تصریح کرد: ما مطمئن هستیم که صهیونیست ها در تحولات اخیر منطقه دخالت دارند. اسرائیلی‌ها در سالهای اخیر نتوانستند حتی در جنگ های کوچک پیروز شوند بنابراین تصمیم گرفتند کشورهای اطراف اسرائیل را تضعیف کنند که این رژیم به عنوان قدرت برتر در منطقه باقی بماند.

وی با بیان اینکه به عبارتی دیگر این رژیم تصمیم گرفته کشورهای اطراف خود را منهدم کند، افزود: این انهدام فقط از لحاظ توانمندی آن‌ها نیست بلکه تلاش دارد بافت اجتماعی این کشورها را تغییر دهد چرا که این بازسازی زمان زیادی را خواهد برد.

ابوشریف با تاکید بر اینکه در زمان حاضر امت اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت است،‌خاطر نشان کرد: یکی ازمهمترین موضوعاتی که امت اسلامی را می تواند دور هم جمع کند، مسأله فلسطین است.

وی به اهمیت هوشیاری کشورهای اسلامی در برابر دشمن اصلی خود یعنی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت:‌ درگیر بودن کشورهای اسلامی با مسائل داخلی به نفع صهیونیست ها خواهد بود. به همین بابت مزدوران صهیونیست ها در داخل ملت های اسلامی اقدام به کارشکنی می‌کنند.

این مقام فلسطینی ادامه داد: متاسفانه مسأله دیگری که در ارتباط با فلسطین وجود دارد این است که در داخل فلسطین یک طرح جامع و کاملی برای مسأله فلسطین وجود ندارد. ما از همه دعوت می کنیم که دور همه جمع بشوند و خط سیاسی واحدی را در پیش بگیرند.

ابوشریف همچنین خطاب به عربستان گفت: ما از عربستان که یکی از کشورهای بزرگ منطقه است که دارای جایگاه بزرگ دینی و حقوقی است می خواهیم که به جای تن دادن به درگیری های داخلی ، توانش را برای مقابله با صهیونیست ها اختصاص دهد. یمنی‌ها و سعودی‌هایی که کشته می شوند فرزندان امت اسلامی هستند و در جریان این درگیری ها این پول و خون امت های اسلامی است که به زمین ریخته می‌شود.

وی با بیان اینکه درگیری کشورهای اسلامی با موضوع داعش باعث شده که به نوعی از مسأله فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی دور شوند، در مورد برگزاری مراسم روز قدس از سوی جنبش جهاد اسلامی در غزه گفت: هر ساله در مساجد و اماکن مذهبی جنبش جهاد اسلامی مراسم روز قدس را برگزار می‌کند و امسال نیز به مانند سال قبل با قدرت این مراسم برگزار می‌شود.

ابوشریف در پایان گفت: مسأله فلسطین مسأله کل امت اسلامی است. در حال حاضر صهیونیست ها ، مسجد الاقصی و مقبره های دینی را محاصره کرده‌اند و می خواهند به جای این مقبره های دینی ، شهربازی بسازند. روز قدس یک سمبل است و باید تمام روزها یاد فلسطین و مردم غزه بود و برای آزادی آن‌ها تلاش کرد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۵ تیر ۱۳۹۴ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 94041508741
  • خبرنگار : 71038