رکن‌آبادی: امروز شاهد بالندگی جریان مقاومت در منطقه هستیم

به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس نشستی با حضور ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران و غضنفر رکن‌آبادی، سفیر پیشین ایران در لبنان برگزار شد.

به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس نشستی با حضور ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران و غضنفر رکن‌آبادی، سفیر پیشین ایران در لبنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این نشست که صبح امروز(دوشنبه) در خبرگزاری قدس (قدسنا) برگزار شد، سفیر پیشین ایران در لبنان، با بیان این که امروز شاهد بالندگی جریان مقاومت در منطقه هستیم، ادامه داد: این روزها صهیونیست‌ها به هر روشی برای تغییر موازنه قوا در صحنه فلسطین متوسل می‌شوند اما به خاطر بالندگی جریان مقاومت به نتیجه نمی‌رسند.

غضنفر رکن‌آبادی در سخنان خود با بیان این که امروز بعد از 37 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی و اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی امام خمینی (ره) به عنوان روز قدس، روند مقاومت ضد صهیونیست‌ها در صحنه فلسطین و لبنان از رشد فزاینده‌ای برخوردار شده است، تصریح کرد: چند ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی توافق‌نامه کمپ دیوید بر سر حقوق مردم فلسطین بین رژیم صهیونیستی و مصر به امضا رسید. مصری که پیش از آن در خط مقدم مبارزه با فلسطین قرار داشت ولی با این امضای این توافق‌نامه ، با این رژیم صلح کرد. چند ماه بعد انقلاب اسلامی ایران پیروز شد و جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم این موضوع قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی وضعیت جدیدی در صحنه منطقه و جهان به وجود آمد و هسته اولیه مقاومت شکل جدیدی به خود گرفت،‌ تصریح کرد: امروز شاهد بالندگی جریان مقاومت در فلسطین و لبنان هستیم چنانکه شاهد پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه و پیروزی جریان مقاومت در غزه در جنگ 22 روزه،‌8 روزه و 51 روزه در سالهای 2006، 2008 ، 2012 و 2014 بودیم.

این کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه در حال حاضر جریان مقاومت در چند جبهه با نیروهای تکفیری از جمله در سوریه و لبنان درگیر است، ادامه داد: علیرغم این موضوع جریان مقاومت این آمادگی را دارد که اگر صهیونیست‌ها بخواهند اقدامی انجام دهند و جنگ تمام عیاری را آغاز کنند در برابر آن‌ها بایستد و ایستادگی کند.

این دیپلمات کشورمان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه جریان تکفیری را صهیونیست‌ها ایجاد کردند، تصریح کرد: این جریان‌ها به وسیله اسرائیل و هم‌پیمانانش برای ایجاد تفرقه و ضربه زدن به وحدت بین کشورهای منطقه و کشورهایی که قلب آن‌ها برای فلسطین می تپد ایجاد شده است.

وی با اشاره به اهمیت امنیت اسرائیل برای کشورهای غربی تصریح کرد: امنیت اسرائیل برای آن‌ها حرف اول را می زند و هر طرح و تصمیمی که طراحی می‌کنند براساس این معیار سنجیده می‌شود که آیا این موضوع بر امنیت اسرائیل تاثیر مثبت دارد یا نه. در حال حاضر نیز استراتژی آن‌ها این است که جامعه پیرامونی فلسطین اشغالی را ناامن کنند چرا که بر اساس این استراتژی اگر این جامعه پیرامونی امن باشد در داخل رژیم صهیونیستی و فلسطین اشغالی ناامنی خواهد بود.

رکن آبادی با اشاره به اینکه بر اساس گزارش سازمان ملل از 83 کشور نیروهای تکفیری به جریان های تکفیری در منطقه اضافه شده اند، خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی و همپیمانانش در تلاش هستند که اینگونه القا کنند که آنچه در منطقه در حال رخ دادن است درگیری بین شیعه و سنی است. در حالی که اساسا چنین چیزی صحت ندارد چرا که بر اساس گزارش ها در جریان حملات این گروه های تروریستی تعداد برادران اهل سنتی که کشته شده اند بیشتر از شیعیان هستند.

سفیر پیشین ایران در لبنان با اشاره به درگیری‌هایی که بین برخی از گروه‌های تکفیری مثل داعش و جبهه النصره وجود دارد ادامه داد: در یک مرحله در جریان این درگیری ها آن‌ها 1500 نفر از نیروهای یکدیگر را کشته اند.

وی تاکید کرد:‌ این اتفاقات بیانگر این است که آنچه که در حال رخ دادن است یک درگیری مذهبی نیست بلکه بحث بر سر قدرت طلبی و کسب قدرت است.

این کارشناس مسائل منطقه در مورد تهدیدات اخیر داعش علیه حماس گفت:‌ حماس در کنار سایر گروه‌های مبارز در فلسطین همواره بر موضوع مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی تاکید کرده و از سوی دیگر همواره مورد تهدید جریان های تکفیری نیز بوده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۵ تیر ۱۳۹۴ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 94041508724
  • خبرنگار : 71038