دبیرکل اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان گفت: توجه به فرصت یادگیری، خلاقیت و نوآوری دانش آموزان در اوقات فراغت از اهداف آموزش و پرورش است.
به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، حامدعلامتی در برنامه سیمای خانواده با بیان اینکه خانواده محور برنامههای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان باید باشد، گفت: خانواده باید اوقات فراغت فرزندان را رهبری و مدیریت کند و دستگاههای دیگر در کنار خانواده هستند.
وی به تعریف از اوقات فراغت پرداخت و بیان کرد: اوقات فراغت، تجربه زندگی، یک نیاز اساسی برای زیستن، فرصت برای یادگیری، خلاقیت و نوآوری، تجربه و فهم زندگی و سلام به لحظههاست.
وی افزود: محور برنامههای ما خانوادهها هستند و در کنار تمام فعالیتها خانوادهها نیز حضور دارند.
دبیرکل اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان گفت: کارشناسان تعلیم و تربیت بر این باورند که بحث اوقات فراغت درون خانوادهها مدیریت میشود و آموزش و پرورش و اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان میتوانند در این این راستا برنامهریزیهایی را برای خانوادهها و اوقات فراغت دانشآموزان داشته باشند.
علامتی خاطر نشان کرد: اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان در بحث اوقات فراغت به چهار مولفه اصلی توجه دارد که مولف اول کشف خود دانشآموز است، آموزش و مهارتهای مختلف مولفهی دوم میباشد و مولفه سوم خلاقیت و ابتکار است که باید در این راستا در دانشآموزان موج بزند و آموختن خواندن به کودکان و نوجوانان امری است که نباید مورد غفلت قرار گیرد و دانشآموزان باید با لذت و آگاهی به سراغ کتاب بروند و با آن زندگی کنند و اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان بر این اساس محیط امن و سالمی را برای بروز خلاقیتها و نوآوری دانشآموزان ایجاد کرده است.
دبیرکل اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان گفت: ما نباید به این موضوع نگاه کنیم که اوقات فراغت تنها به فصل تابستان و فراغت دانشآموزان از دوران تحصیل خلاصه میشود بلکه فراغت دانشآموزان در طول سال میباشد وخانوادهها باید برای این فراغت برنامهای منسجم داشته باشند.
انتهای پیام