در پارک علم و فناوری استان

موانع پیش روی توسعه فناوری استان یزد بررسی شد

نخستین نشست هم‌اندیشی بررسی موانع توسعه فناوری استان یزد در محل سالن کنفرانس پارک علم و فناوری یزد برگزار شد.

نخستین نشست هم‌اندیشی بررسی موانع توسعه فناوری استان یزد در محل سالن کنفرانس پارک علم و فناوری یزد برگزار شد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، این نشست با حضور معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری یزد و جمعی از مدیران پارک علم و فناوری و موسسات مستقر در پارک با هدف شناسایی، بررسی و اصلاح موانع پیشنهادی پیش روی توسعه فناوری استان برگزار شد.

ایده هم‌اندیشی مذکور با رسالت بهره گیری از نظرات جمعی از خبرگان و مسئولین استان در راستای شناخت ظرفیت‌ها و چالش‌های پیش روی توسعه استان، ارائه راهکارهای عملیاتی مرتبط و درگیر کردن نهادهای موثر و همچنین ارائه «گزارش به مسئولین استانی و کشوری» تعریف شده است.

این هم‌اندیشی به دو صورت هم اندیشی جمعی مجازی یا مدلسازی انجمنی و هم اندیشی گروهی حضوری یا مدلسازی گروهی برگزار می‌شود. در این راستا اولین هم‌اندیشی جمعی مجازی با طرح سوال «موانع توسعه فناوری در استان یزد چیست؟» در گروه فناوری محور توسعه استان در بازه زمانی دو ماهه برگزار شد که نتایج مباحث در نشست گروهی حضوری با هدف جمع بندی نتایج ارائه شد.

بر اساس جمع بندی صورت گرفته، موانع توسعه فناوری در استان به هفت گروه موانع مربوط به ویژگی‌های شخصیتی-فرهنگی، ویژگی‌های محیطی، ویژگی‌های بازار فناورانه، ویژگی‌های موسسات فناور، مراکز آموزشی و دانشگاهی، سیاستگذاری و شرایط عمومی کشور تقسیم شد و هر کدام موانعی را در برگرفت که در این جلسه تنها به دو ویژگی نخست پرداخته شد و بنا به نظر حاضرین اصلاحاتی نیز صورت گرفت.

بر اساس این گزارش، در پایان این جلسه مقرر شد تاریخ برگزاری نشست آتی متعاقبا اعلام شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۰ تیر ۱۳۹۴ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 94041005942
  • خبرنگار :