در پی انفجارها در فرانسه و کویت

تماس‌ تلفنی حیدرالعبادی با اولاند و امیر کویت و پیشنهاد همکاری اطلاعاتی

در پی حملات تروریستی که در فرانسه و کویت به وقوع پیوست، نخست وزیر عراق در تماس‌های تلفنی با رئیس جمهوری فرانسه و امیر کویت در خصوص راه‌های مقابله با اقدامات تروریستی گفت‌وگو کرد.

در پی حملات تروریستی که در فرانسه و کویت به وقوع پیوست، نخست وزیر عراق در تماس‌های تلفنی با رئیس جمهوری فرانسه و امیر کویت در خصوص راه‌های مقابله با اقدامات تروریستی گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی ایلاف، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در تماس تلفنی با صباح الأحمد الجابر الصباح، امیر کویت عنوان داشت که عراق به شدت انفجاری که در مسجد امام صادق (ع) در هنگام اقامه نماز جمعه رخ داد محکوم و تقبیح می‌کند.

وی بر همبستگی عراق و ملت آن با کویت و مردم آن و نیز بر اهمیت همکاری اطلاعاتی و امنیتی میان دو کشور و کشورهای منطقه برای از بین بردن گروه‌های تروریستی تاکید کرد و عنوان داشت که عراق آماده همکاری اطلاعاتی و امنیتی در این زمینه است.

همزمان امیر کویت با بیان اینکه این انفجار وحدت ملی کشورش را هدف قرار داده است، تاکید کرد که کشورش خواهان بهره‌مندی از تجربه عراق در جنگ با تروریسم است.

العبادی همچنین در تماس تلفنی با فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه با بیان اینکه تروریسم در فرانسه، عراق و سایر کشورها یکسان است بر لزوم کارآمد کردن جانب اطلاعاتی و امنیتی در مبارزه با تروریسم و داعش تاکید کرد.

در همین حال، نوری مالکی، معاون رئیس جمهوری عراق در بیانیه‌ای مطبوعاتی حمله تروریستی کویت را محکوم و عنوان کرد: این جنایت‌ها میزان انحطاط تروریست‌ها و انحراف دینی آن‌ها را نشان می‌دهد و آن‌ها عقده و گرایش‌های جنایتکارانه خود را علیه غیرنظامیان و در خانه‌های خدا اجرا می‌کنند.

همزمان ایاد علاوی، معاون رئیس جمهوری عراق گفت: این تروریسمی که تمام جهان را بدون هیچ تفاوتی میان نژاد، تابعیت، دین یا مذهب یا هر مساله دیگری هدف قرار می‌دهد ما را در مقابل مسئولیت همکاری مشترک قرار می‌دهد تا این تروریسم را پیش از‌ آنکه وخیم‌تر شود از بین ببریم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۶ تیر ۱۳۹۴ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94040602856
  • خبرنگار : 71457