جوهر سارنایف امروز رسما به اعدام محکوم می‌شود

یک قاضی فدرال آمریکا امروز (چهارشنبه) رسما جوهر سارنایف، عامل بمبگذاری ماراتن خونین بوستون در سال 2013 را به مرگ محکوم می‌کند و این محکوم 21 ساله فرصت صحبت خواهد داشت.

یک قاضی فدرال آمریکا امروز (چهارشنبه) رسما جوهر سارنایف، عامل بمبگذاری ماراتن خونین بوستون در سال 2013 را به مرگ محکوم می‌کند و این محکوم 21 ساله فرصت صحبت خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سارنایف چچنی‌الاصل زمانی که کودک بود، وارد ایالات متحده آمریکا شد و در سال 2012 به حق شهروندی دست یافت. وی در تمام جلسات محاکمه خود که نهایتا هیات منصفه وی را در 15 مه به مرگ محکوم کرد، سکوت اختیار کرده بود. قربانیان و خانواده آنها احتمالا امروز در جلسه دادگاه حضور خواهند داشت. قاضی جورج اوتول رسما حکم جوهر سارنایف را که به تایید هیات منصفه 12 عضوی رسیده است، صادر می‌کند.

با وجود اینکه در طول 12 هفته دادگاه تصاویر ویدئویی دلخراشی از صحنه حادثه منتشر شد و قربانیان شهادت دلخراش خود را ارائه کردند، سارنایف واکنش اندکی نشان می‌داد. جوهر سارنایف نه تنها علنا اظهار تاسف نکرده است، بلکه یک خواهر روحانی که با سارنایف در زندان ملاقات می‌کرد، گفته است با وی نیز همانگونه برخورد شده است.

وی به نقل از جوهر سارنایف گفت: «هیچکس همانند آنها مستحق عذاب نبود.»

در 10 آوریل 2013 دو انفجار در جریان ماراتن بوستون انجام شد که پس از حملات 11 سپتامبر 2001 بدترین نوع حمله در خاک آمریکا محسوب می‌شد. این حملات از سوی برادران سارنایف؛ جوهر و تیمور لنگ انجام شد. این انفجارها جان سه تن را گرفت و 264 زخمی بر جای گذاشت و در میان آنها 17 تن دست و پای خود را از دست دادند.

هیات منصفه برای انتخاب حکم مرگ به جای مجازات حبس ابد برای سارنایف برای شش فقره جرم، 14 ساعت زمان صرف کرد. وکیل مدافع وی تاکید داشت که اگر وی از سوی برادر بزرگتر خود تحریک نمی‌شد، هیچگاه مرتکب چنین اقدام وحشتناکی نمی‌شد.

برادران سارنایف پس از انفجار از صحنه گریختند و یک افسر پلیس را کشتند و نهایتا چهار روز بعد تیمورلنگ کشته و جوهر سارنایف بازداشت شد. جوهر سارنایف در 15 مه 2015 به مرگ با ماده کشنده (سم) محکوم شده بود و این حکم امروز رسما اعلام می‌شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۳ تیر ۱۳۹۴ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 94040301981
  • خبرنگار : 71402