"کیفیت" مهمترین نیاز و دغدغه مصرفکنندگان ایرانی در زمان خرید خودروهای داخلی است.
به گزارش خبرنگار ایسنا، مصرفکنندگان در خرید هر کالایی براساس نیازها و انتظارات خود از آن کالا، تصمیمگیری میکنند.
در حوزه خودرو نیز اگرچه سلایق و نیازهای مصرفکنندگان مختلف متفاوت است اما برخی شاخصهای اساسی و کلیدی در این زمینه بین بیشتر مصرفکنندگان خودرو مشترک است.
در این زمینه در یک نظرسنجی صورت گرفته از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران،، مصرفکنندگان ایرانی کیفیت را به عنوان مهمترین نیاز خود در زمینه خرید خودرو عنوان کردهاند.
مصرفکنندگان هفت شاخص را به عنوان انتظارات خود از کیفیت خودروهای خریداری شده، مطرح کردهاند. امنیت خودرو، ایمنی سرنشینان و استحکام بدنه خودرو از جمله شاخصهای مطرح از سوی مصرفکنندگان در این زمینه بوده است.
همچنین در این نظرسنجی مصرفکنندگان به دو شاخص فضای مناسب داخل خودرو و سیستم سرمایش و گرمایش مطلوب به عنوان انتظارات و نیازهای اساسی خود از کیفیت خودروها اشاره کردهاند.
دو شاخص عدم وجود ایراد فنی در شش ماهه ابتدایی خرید خودرو و عملکرد مطلوب موتور نیز از دیگر نیازهای اساسی مطرح شده از سوی مشتریان در زمینهی خودروهای خریداری شده بوده است.
انتهای پیام