رئیس تبلیغات اسلامی سمنان خبر داد:

اجرای طرح جمع‌آوری قرآن‌های فرسوده و جایگزینی قرآن‌های نو در مساجد سمنان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان از اعزام 65 مبلغ و مبلغه در ماه مبارک رمضان در سطح شهرستان سمنان خبر داد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان از اعزام 65 مبلغ و مبلغه در ماه مبارک رمضان در سطح شهرستان سمنان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه سمنان، حجت‌الاسلام غلامرضا زاهدی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران که به مناسبت روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی برگزار شد، افزود: از این تعداد 45 نفر مبلغ و 20 نفر مبلغه هستند.

وی با اشاره به برخی فعالیت‌های این اداره در ماه مبارک رمضان گفت: قرائت روزانه قرآن در سطح 30 مسجد، هیئت و بقاع متبرکه این شهرستان تا پایان ماه مبارک رمضان انجام می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان همچنین از توزیع ده‌ها جلد قرآن در بین مساجد، تکایا و هیئت‌های این شهرستان خبر داد و گفت: طرح جمع‌آوری قرآن‌های فرسوده و جایگزینی قرآن‌های نو نیز در دست انجام است.

برگزاری 105 گفتمان دینی در سال گذشته

زاهدی با بیان اینکه «احیاء و اشاعه اندیشه تابناک اسلام در میان مردم به‌ویژه نسل جوان یکی از اهداف این اداره است» گفت: در سال گذشته در همین راستا 105 گفتمان دینی در این شهرستان برگزار شد.

وی اظهار کرد: این گفتمان‌های دینی به دو صورت کارگاهی و عمومی برای دانش آموزان، دانشجویان و افراد حوزوی برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان گفت: دفاع از اصول اسلام و شناخت توطئه‌های دشمنان و همچنین گسترش کمی و کیفی تبلیغات دینی و مردمی از دیگر فعالیت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی است.

زاهدی نظارت بر فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی را از دیگر فعالیت‌ها برشمرد و گفت: تعداد 165 هیئت مذهبی در این شهرستان فعال هستند که از سوی اداره تبلیغات نظارت و حمایت می‌شوند.

120 مداح رسمی در شهرستان سمنان وجود دارد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان از شناسایی483 مداح به همت کانون مداحان در سطح شهرستان افزود: بیش از 120 نفر از این افراد، مداح رسمی و ثبت‌شده هستند و مابقی نیز در کمیته نوحه‌خوانان فعالیت داشته‌اند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱ تیر ۱۳۹۴ / ۱۶:۵۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94040100665
  • خبرنگار :