معرفی برگزیدگان جشنواره انیمیشن «انسی»

جشنواره فیلم‌های پویانمایی «انسی» فرانسه با معرفی انیمیشن «آوریل و دنیای شگفت‌آور» به عنوان برنده جایزه «کریستال» بهترین فیلم بلند پایان یافت.

جشنواره فیلم‌های پویانمایی «انسی» فرانسه با معرفی انیمیشن «آوریل و دنیای شگفت‌آور» به عنوان برنده جایزه «کریستال» بهترین فیلم بلند پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، انیمیشن فرانسوی «آوریل و دنیای شگفت‌آور» که «ماریو کوتیلا» هنرپیشه فرانسوی صداپیشگی نقش اصلی آن را برعهده دارد، موفق به کسب جایزه کریستال جشنواره معتبر و بین‌المللی فیلم‌های پویانمایی «انسی» شد.

این انیمیشن بلند به کارگردانی «فرانک اکینسی» و «کریستین دسمارس» یک فیلم دو بعدی و هنری و براساس رمان مصور نوشته «ژاک تاردی» است و ماجرای سفر طولانی دختری را روایت می‌کند که در پی رقم زدن سرنوشتش است.

«آوریل و دنیای شگفت‌آور» را می‌توان از هم اکنون به عنوان یکی از شانس‌های حضور در اسکار 2016 در بخش پویانمایی بدانیم.

همچنین «ساراسوبری: خانم هوکوسا» به کارگردانی «کیشی هارا» از ژاپن جایزه هیأت داوران «انسی» را از آن خود کرد و «راه طولانی شمال» ساخته «رمی شای» موفق به کسب جایزه مخاطبان این رویداد هنری شد.

انجمن بین‌المللی منتقدین (فیپرشی) نیز جایزه خود در این جشنواره را به «دندان» ساخته «دنیل گری» و «تام براون» محصول مشترک انگلیس، مجارستان و آمریکا اعطاء کردند.

جایزه کریستال بهترین فیلم کوتاه انیمیشن نیز به «ما نمی‌توانیم بدون جهان زندگی کنیم» ساخته «کنسانتین برونزیت» از روسیه رسید و جایزه هیات داوران این بخش نیز به «استاد» به کارگردانی «رینو اونت» از استونی رسید.

جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن «انسی» 2015

جشنواره فیلم‌های انیمیشن «انسی» یکی از معتبرترین رویدادهها در عرصه پویانمایی در سطح بین‌المللی است که هر ساله در آغاز ماه ژوئن در شهر انسی فرانسه برگزار می‌شود.

شروع این جشنواره به سال ۱۹۶۰ برمی‌گردد که در ابتدا به‌صورت دوسالانه برگزار می‌شد اما از سال ۱۹۹۸ به رخدادی سالانه تبدیل شده است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۷:۴۵
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 94033118008
  • خبرنگار : 71454