عضو دفتر سیاسی انصارالله در گفت‌وگو با ایسنا: اوضاع به نفع ماست

عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن تاکید کرد: موازنه قوا در یمن به سود جنبش انصارالله تغییر کرده است که بدون شک بر روند تحولات سیاسی و مذاکرات ژنو نیز تاثیر می‌گذارد.

عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن تاکید کرد: موازنه قوا در یمن به سود جنبش انصارالله تغییر کرده است که بدون شک بر روند تحولات سیاسی و مذاکرات ژنو نیز تاثیر می‌گذارد.

"محمد ناصر البختیی"، عضو "دفتر سیاسی انصارالله یمن" در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خصوص شرکت هیات انصارالله در مذاکرات ژنو و خبر احتمال عقب نشینی انصارالله از برخی خواسته‌های خود گفت: موازنه قوا در یمن به سود جنبش انصارالله تغییر کرده است، با این حال ما خواستار تغییر معادله روند سیاسی حاکم نیستیم، روندی که بر اساس توافق همه نیروی‌های سیاسی استوار است. حتی ما معتقدیم فرصت توافق را از نیروهایی که عملا از نظر تایید مردمی و قدرت حضور میدانی دیگر جایگاهی ندارند سلب نمی‌کنیم، این همان عقب نشینی بزرگی است که از سوی انصار‌الله اعلام شده است زیرا ما بر جلوگیری از تلفات انسانی و عمیق شدن جراحت‌های وارده به ملت یمن به شدت حساس و خواستار پایان چنگ و درگیری‌های داخلی هستیم تا بتوانیم آینده‌ای جدید در روند تحولات یمن ایجاد کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آن چنانکه مجموعه مورد حمایت ریاض در ژنو می‌خواهند حاضرید از صنعاء چشم پوشی کنید؟ پاسخ داد: تصمیم‌های کنگره ملی و معاهده صلح و شراکت همان چیزی است که همه چیز را روشن و نظم بخشیده است که از جمله آن گسترش حاکمیت دولت بر صنعاء و بقیه استان‌ها و برچیده شدن سلاح در سرزمین یمن را تاکید کرده است و ما براساس همان توافقی اقدام می‌کنیم که در پیمان صلح و شراکت که همه امضاء کنندگان بر آن توافق کردند عمل می‌کنیم و این شرایط تحقق نیافت مگر آن که ساختار دولت جدید و رییس جمهور جدید شکل گرفت و ما اکنون شاهدیم که ارتش یمن به تنهایی قادر به دفاع از خودش هم نیست تا برسد به ملت یمن، از همین رو ارتش به همراهی کمیته‌های مردمی جهت حفاظت از یمن و امنیت کشور نیاز دارد زیرا ارتش یمن اکنون در حال نبرد با نیروهای وابسته به القاعده تروریستی است که برخی از اجزای استان‌های کشورمان را اشغال کرده‌اند، ما در ادامه این روند خواستار انتخاب رییس جمهور در مرحله بعدی و بازسازی و تقویت ارتش یمن و پر کردن خلاء امنیتی در کشور هستیم خلایی که به دلیل تجاوزات پادشاهی سعودی شکل گرفته است، موضوع خروج از صنعاء توسط کسانی مطرح می‌شود که خواستار ادامه تجاوزات سعودی و حاکمیت القاعده بر استان‌های کشورمان هستند.

محمد ناصر البخیتی درخصوص طرح خلع سلاح انصارالله گفت: ما سلاح خود را باید به چه کسی تحویل دهیم؟! ما به شدت از این درخواست تعجب کرده‌ایم. در حالی که تجاوزات سعودی به یمن ادامه دارد و این دشمنی و تجاوز همه مراکز و زاغه‌های مهمات و مخازن سلاح ارتش را هدف قرار داده و همچنان به آن ادامه می‌دهد، ما چگونه سلاح خود را به ارتشی تحویل دهیم که همه چیزش هر روز و در طول 24 ساعت شبانه روز زیر حملات و آتش سعودی است؟ من به سعودی که خواستار تسلیم سلاحمان است می‌گویم آیا تو برای یمن ارتشی گذاشته‌ای که سلاحمان را به او تحویل دهیم؟ ما واقعا در شگفتیم که چگونه در چنین شرایطی برخی چنین درخواستی را مطرح می‌کنند!

البخیتی، عضو شورای سیاسی انصارالله درخصوص هدف قرار گرفتن ناصر الوحیشی، رهبر القاعده در یمن از سوی هواپیمای‌های بدون سرنشین آمریکا گفت: ما هدف قرار گرفتن هر شهروند یمنی از سوی دشمنان خارجی‌مان حتی اگر از القاعده و یا داعش هم باشند محکوم می‌کنیم، ما دخالت خارجی در یمن را به هر شکل و هر روشی محکوم می‌کنیم و این مبنای اولیه ما در قبال استقلال و حاکمیت یمن و استقلال ملت یمن است و هرگونه تجاوز به استقلال و حاکمیت یمن را محکوم می‌کنیم و به شکل قاطع هرگونه دخالت آمریکا در امور داخلی کشورمان را محکوم می‌کنیم. آمریکا عملا با هدف قرار دادن نیروهای القاعده امکان گسترش القاعده در یمن را فراهم می‌کند و برای آنها پایگاه مردمی ایجاد می‌کند؛ بنابراین این اقدامات آمریکا خدمت به اهداف و گسترش القاعده در یمن است، آمریکا در یمن فقط به دنبال مصالح استراتژیک و بلند مدتش است و این نوع حمله‌های هواپیماهای آمریکایی اقداماتی کاملا شکلی و بدون تاثیر هستند و هرگز باعث پایان دادن به پرونده القاعده در یمن نمی‌شود بلکه این کمیته های مردمی است که القاعده را در یمن سرکوب و وادار به عقب نشینی کرده است و نه حملات آمریکا. این کمیته‌های مردمی است که در میدان نبرد باعث شکست القاعده شده‌اند، القاعده ای که خطری بزرگ برای ملت یمن است و ملت یمن خود می تواند مشکلش را با این تروریست ها حل کند،تروریست هایی که امروز مورد حمایت مزدوران و حامیان منصور هادی هستند.

محمد ناصر البخیتی، عضو شورای سیاسی انصارالله درباره نبرد با ارتش سعودی در داخل خاک سعودی و مرزهای مشترک با یمن گفت:

در این نواحی مرزی همدردی گسترده ای از سوی قبایل سعودی با یمنی‌ها وجود دارد و حدود 60 درصد از مردم این قبیله ها اصلیت یمنی دارند و با ارتش و کمیته‌های مردمی همراهی و اظهار همدردی می‌کنند و آنها به خوبی می‌دانند که ارتش سعودی چه ظلم هایی در حق ملت یمن کرده و چه ظلم و جنایاتی اکنون در حق این مردم مرتکب می‌شود، جنگ ما با ارتش سعودی در مرزها و در داخل سعودی تا زمانی که تجاوز سعودی هست ادامه خواهد یافت و این رویارویی تا رسیدن ما به اهدافمان همچنان ادامه دارد و به اعتقاد همه ارتش و کمیته‌های مردمی در نبرد با نیروهای متجاوز سعودی در مرزهای مشترک دو کشور دستاوردهای بزرگی به دست آورده است که بدون شک بر روند تحولات سیاسی و مذاکرات ژنو نیز تاثیر می‌گذارد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۵:۲۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94032716036
  • خبرنگار : 60001