شیخ علی سلمان از زندان خواهان ادامه جنبش مسالمت آمیز بحرینی‌ها شد

شیخ علی سلمان که به تازگی از سوی دادگاه بحرین به اتهامات ساختگی به چهار سال حبس محکوم شده در پیامی از زندان از مردم بحرین خواست تا به جنبش مسالمت آمیز خود ادامه دهند.

شیخ علی سلمان که به تازگی از سوی دادگاه بحرین به اتهامات ساختگی به چهار سال حبس محکوم شده در پیامی از زندان از مردم بحرین خواست تا به جنبش مسالمت آمیز خود ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری المنار، شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین، بزرگترین جمعیت شیعه مخالف این کشور در بیانیه‌ای خطاب به مردم بحرین گفت: من بقیه حیاتم را در مبارزه با ایراد سخنان پاک و امر به معروف و نهی از منکر و دعوت به اصلاحات جهت تحقق عدالت و کرامت و مشارکت مردم در کشور خود می‌گذارنم.

وی گفت: خلاصه برنامه سیاسی من تلاش برای کارآمد کردن قانون اساسی و ایجاد دموکراسی واقعی است که مردم بحرین بتوانند در انتخاب مقامات قوه مقننه و مجریه از طریق انتخابات آزاد و شفاف نقش داشته باشند.

وی افزود: من از تمامی خیرخواهان و پیروان ادیان و طوایف مختلف می‌خواهم تا برای رسیدن به چنین هدفی تلاش کنند، همچنین از جامعه جهانی می‌خواهم تا به بحرین برای رسیدن به چنین هدفی کمک کند.

شیخ علی سلمان در پیام خود بر ادامه روش مسالمت‌آمیزش مثل لوترکینگ، گاندی و ماندلا برای رسیدن به این هدف تاکید کرد.

شیخ علی سلمان در پیام خود از زندان گفت: من از شما مردم بحرین می‌خواهم تا به جنبش مسالمت آمیز خود ادامه بدهید بدون اینکه بحران‌ها و مشکلات شما را از رسیدن به هدفتان منحرف کند. همچنین باید از کشف حقایق با تمامی ابزارهای ممکن کوتاه بیاید چرا که صدای پاک عدالت باید بالاتر از صدای ظلم و فساد باشد.

روز سه شنبه دادگاه رژیم آل خلیفه شیخ علی سلمان را که از مدت‌ها پیش به اتهامات ساختگی در بازداشت به سر می‌برد به چهار سال حبس محکوم کرد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94032715998
  • خبرنگار : 71516