تهدید کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به لغو عضویتشان در سازمان ملل

یک منبع در حوزه خلیج فارس فاش کرد در صورت عدم اجرای قطعنامه 2216 شورای امنیت، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس مساله تعلیق عضویتشان در سازمان ملل را بررسی می‌کنند.

یک منبع در حوزه خلیج فارس فاش کرد در صورت عدم اجرای قطعنامه 2216 شورای امنیت، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس مساله تعلیق عضویتشان در سازمان ملل را بررسی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منبع مذکور در مصاحبه با پایگاه خبری «المصدر آنلاین» عنوان داشت: در صورتی که تلاش‌های سازمان ملل مبنی بر ملزم ساختن حوثی‌ها و علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهوری پیشین یمن برای اجرای قطعنامه 2216 سست شود، این کشورها مساله تعلیق عضویت خود در سازمان ملل را بررسی می‌کنند.

این منبع گفت که بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل و اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده‌ این سازمان به یمن مسوول پایبند کردن حوثی‌ها برای عقب نشینی از شهرها و همچنین اجرای تحریم‌ها علیه علی عبدالله صالح هستند.

قطعنامه 2216 شامل تحریم‌هایی علیه برخی چهره‌ها و بلوکه کردن حساب‌ها و ممنوعیت سفر به خارجه از کشور علیه عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله و احمد علی عبدالله صالح، پسر علی عبدالله صالح و فرمانده سابق گارد ریاست‌جمهوری یمن اعمال است. در این قطعنامه ادعا شده است که این افراد متهم به «از بین بردن صلح و امنیت و ثبات در یمن هستند.»

منبع دیپلمات مذکور عنوان داشت: اگر به نظر برسد که مذاکرات ژنو وقت تلف کردن است، کشورهای شورای همکاری خلیج فارس چه بسا به مسیر خود برای تعلیق عضویتشان در تمامی هیات‌های این سازمان ملل ادامه دهند.

وی افزود: ما امیدواریم که موضع سازمان ملل در مورد یمن تکرار موضع نیست به مساله سوریه و فلسطین نباشد.

این منبع تاکید کرد: ما با دولت (مستعفی و فراری) یمن در مورد اجرای این قطعنامه توافق داریم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94032715629
  • خبرنگار : 71457