رییس کل دادگستری یزد:

هفته قوه قضاییه فرصت مناسبی برای شناساندن خدمات به مردم است

رییس کل دادگستری استان یزد گفت: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی و رسانه‌ای در رابطه با شناسایی جایگاه دستگاه قضایی به مردم در این هفته نهایت همکاری را با دستگاه قضایی داشته باشند.

رییس کل دادگستری استان یزد گفت: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی و رسانه‌ای در رابطه با شناسایی جایگاه دستگاه قضایی به مردم در این هفته نهایت همکاری را با دستگاه قضایی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه یزد، محمدرضا حبیبی رییس کل دادگستری استان یزد با اشاره به فرا رسیدن هفته قوه قضائیه اظهار کرد: هفته قوه‌ قضائیه فرصت مناسبی است تا ضمن شناساندن فعالیت‌ها و خدمات دستگاه قضایی به مردم و جامعه، زمینه‌های ارتباط بیشتر با مردم فراهم شود.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ، آیت‌الله بهشتی چه در زمینه تدوین و تصویب قانون اساسی و چه در زمینه متحول کردن دستگاه قضایی و تدوین و تصویب قانون مجازات اسلامی مبتنی بر افکار و اندیشه‎‎های حضرت امام(ره)، نقش تاثیرگذار و بی‌بدیل ایفا کرد و به حق به عنوان معمار دستگاه قضایی اسلامی شهرت یافت.

حبیبی عنوان کرد: همزمانی شهادت آیت‌الله بهشتی و هفته قوه قضائیه امسال با شهادت آیت الله صدوقی چهارمین شهید محراب و امام جمعه وقت یزد و ماه مبارک رمضان، فرصت ویژه‌ای برای گرامیداشت این هفته فراهم آورده است.

وی تاکید کرد: علاوه بر دستگاه قضایی استان و سازمان‌های تابعه که برنامه‌های داخلی برای این هفته دارند، انتظار می‌رود که دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی و رسانه‌ای نیز در رابطه با شناسایی جایگاه دستگاه قضایی به مردم و جامعه در این هفته نهایت همکاری را با دستگاه قضایی استان داشته باشند.

وی با اشاره به این که تبیین جایگاه و وظایف دستگاه قضایی برای مردم و انعکاس دستاوردهای آن از مهمترین برنامه‌های این هفته است، گفت: پرداختن به شخصیت شهید مظلوم آیت الله بهشتی و 72 تن از یارانش و ترور شخصیت‌های مهم کشور که در اولین سال‌های پس از انقلاب واقع شد، برای نسل سوم انقلاب و این که واقعاً دشمن در این ترورها به دنبال چه اهدافی بود، از اهمیت زیادی برخوردار است.

حبیبی افزود: اهداف دشمنان از این ترورها این بود که فکر و ایده حضرت امام راحل که برقراری جمهوری اسلامی و نظام ولایی در ایران بود، پیاده نشود.

این مسئول قضایی اظهار کرد: با وجود ترور گسترده نخبگان انقلاب و همفکران امام(ره)، دشمن هرگز نتوانست به انقلاب و نظام اسلامی ضربه بزند و دلیل آن هم اطاعت مردم از رهبری و ولایت فقیه بود که توطئه‌ها را خنثی کرد.

رییس کل دادگستری استان یزد در پایان تضعیف جایگاه ولایت فقیه به عنوان ستون اصلی و محوری نظام را از اهداف مهم دشمن در حال حاضر ذکر کرد و افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و شناساندن شخصیت شهدای انقلاب به نسل جوان از جمله آیت الله شهید بهشتی در تثبیت جایگاه نظام و ولایت فقیه نقش مهمی در از بین بردن توطئه‌های دشمنان دارد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۷:۲۸
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 94032615402
  • خبرنگار :