صدقیانی: اولین اصل در انتخابات، بی‌طرفی ناظر و مجری است

یک عضو مجمع نیروهای خط امام (ره) گفت: توجه به قانون و بی‌طرفی اصل اول در برگزاری انتخابات توسط ناظر و مجری است.

یک عضو مجمع نیروهای خط امام (ره) گفت: توجه به قانون و بی‌طرفی اصل اول در برگزاری انتخابات توسط ناظر و مجری است.

حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم مهرزاد صدقیانی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: اصل اول و لازم در برگزاری انتخابات بی‌طرفی است. قبل از این‌که دولت خودش به حرف بگوید که بی‌طرف است ما می‌دانستیم که حوزه اختیارات و اجرایی دولت تا چه حد است و مسلماً ‌بی‌طرف است. دولت تنها می‌تواند کاغذهای رأی چاپ کند، صندوق‌های اخذ رأی را تهیه و آنها را حمل و نقل کند.

وی ادامه داد: آن چیزی که بسیار مورد تاکید و مهم است، بحث نظارت است؛ اعم از نظارت بر روند رأی‌گیری و نظارت بر نحوه تأیید صلاحیت کاندیداها یا نمایندگان شمارش آرا.

این فعال سیاسی با اشاره به فرمایش رهبری در انتخابات سال 92 مبنی بر حق‌الناس بودن رأی مردم، تصریح کرد: بزرگترین حقی که بر گردن مسئولین است رأی مردم است. رهبری هم فرمودند که رأی مردم حق‌الناس است، خداوند حق‌الناس را نمی‌بخشد. اگر مسئولین می دانستند که واقعاً حق‌الناس چیست، مسئولیت قبول نمی‌کردند.

وی همچنین گفت: امام خمینی (ره) می‌فرمودند که پیغمبر اسلام (ص) تابع قانون بوده و خودشان نیز تابع قانون هستند.مملکتی که مسئولینش قانون را نشناسند و به آن عمل نکنند در کارهای بزرگ و کوچک می‌ماند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ / ۰۹:۰۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94032514057
  • خبرنگار : 71511