در دیدار سفیر ایران با وزیر فرهنگ الجزایر اعلام شد

آمادگی کشورمان برای برگزاری هفته فرهنگی ایران در الجزایر

سفیر جمهوری اسلامی ایران در الجزایر، در دیدار با وزیر فرهنگ این کشور آخرین وضعیت روابط فرهنگی میان دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار داد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در الجزایر، در دیدار با وزیر فرهنگ این کشور آخرین وضعیت روابط فرهنگی میان دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رضا عامری در این دیدار ضمن تسلیم پیام تبریک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان به همتای الجزایری خود به مناسبت انتصاب وی به این سمت و معرفی رایزن جدید فرهنگی، به مشترکات فرهنگی و اجتماعی دو کشور و ارزشهای برآمده از انقلاب رهایی بخش ایران و الجزایر اشاره کرد و بر آمادگی ایران برای توسعه بیشتر مناسبات فرهنگی و تقویت همکاری ها در زمینه های علمی، هنری و شرکت در نمایشگاه ها و نشست های تخصصی در الجزایر تاکید کرد .

در این دیدار سفیر کشورمان با تسلیم پیش نویس برنامه اجرایی فرهنگی برای سال های 2015 تا 2018 ،آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای برگزاری هفته فرهنگی ایران در الجزایر در نیمه دوم مهرماه 94 مورد تاکید قرار داد.

بر اساس این گزارش عزالدین میهوبی که ماه پیش به سمت وزیر فرهنگ الجزایر منصوب شد در این دیدار با اشاره به سفرهای قبلی خود به ایران و تمجید از سابقه تاریخی و تمدنی ایران، اعلام کرد که دولت و ملت الجزایر برای روابط خود با جمهوری اسلامی ایران اهمیت و احترام ویژه ای قائل بوده و مایل است در تمام زمینه ها با طرف های ذیربط ایرانی خود همکاری کند.

وزیر فرهنگ الجزایر خواستار همکاری دو کشور در زمینه فعالیت‌های سینمایی مشترک، ترمیم و نگهداری آثار و کتب خطی موجود در الجزایر که برخی از آنها به زبان فارسی است ، شد .

وی ضمن استقبال از برگزاری هفته فرهنگی ایران در الجزایر این اقدام را گام مهمی در معرفی فرهنگ و تمدن ایران به ملل مسلمان از جمله مردم الجزایر عنوان کرد و خواستار ارتباط بیشتر میان اصحاب هنر ، نویسندگان و نخبگان دو کشور شد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 94032312843
  • خبرنگار : 71038