یک فعال دانشجویی:

جنگ عربستان علیه یمن، از حمایت آمریکا و صهیونیسم برخوردار است

یک عضو شورای مرکزی جمعیت دانشجویی حامیان عدالت اسلامی گفت: عملکرد و مسیر آل سعود مانند سفاکی‌های رژیم غاصب صهیونیستی در قبال غزه است. مجامع و کشورهایی که ادعای حقوق بشر دارند در مقابل جنگ یمن سکوت کرده و در خونسردی کامل از حملات رژیم وهابی – صهیونیستی حمایت هم می‌کنند.

یک عضو شورای مرکزی جمعیت دانشجویی حامیان عدالت اسلامی گفت: عملکرد و مسیر آل سعود مانند سفاکی‌های رژیم غاصب صهیونیستی در قبال غزه است. مجامع و کشورهایی که ادعای حقوق بشر دارند در مقابل جنگ یمن سکوت کرده و در خونسردی کامل از حملات رژیم وهابی – صهیونیستی حمایت هم می‌کنند.

امین اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،در رابطه با اوضاع خاورمیانه اظهار کرد: جنگ رسیدن به قدرت و ثروت در میان شاهزادگان سعودی از جمله موضوعاتی است که همواره در این خاندان وجود داشته و دارد. شاهزادگان سعودی این جنگ را بر هر امر دیگری واجب‌تر می دانند. آنچه که رسانه‌ها منتشر می کنند، در واقع گوشه‌ای بسیار کوچک از درگیری‌های گسترده و اختلافات موجود در این خاندان وهابی است و با به قدرت رسیدن «سلمان بن عبد العزیز» و در ابهام فرو رفتن وضعیت ولیعهدی پس از وی و مطرح شدن و ورود نسل جوان شاهزادگان سعودی آنها را به رقابت وارد کرده و این رقابت تبدیل به یک نزاع خاندانی خواهد شد .البته هم اکنون شاهزادگان جوان سعودی تلاش دارند، برای تضمین رسیدن خود به قدرت بیش از پیش خود را به آمریکا و رژیم صهیونیستی نزدیک کنند و این یعنی ورود خاندان سعودی به مرحله ای جدید از درگیری و منازعات در راه کسب قدرت، که با مرور زمان شاهد این نزاع خاندانی خواهیم بود.

وی افزود: آن چه در حال حاضر در غرب آسیا و به خصوص در یمن، عراق و سوریه شاهد آن‌ هستیم، چیزی جز جنگ‌های نیابتی به نمایندگی از اسرائیل و آمریکا و با اقدام و عاملیت عربستان سعودی و دیگر حکومت‌های وابسته در منطقه نیست. تندروی‌های قدرت‌های طاغوتی در سطح منطقه، رژیم عربستان را یک کپی تمام عیار از رژیم صهیونیستی و یا حتی بدتر از این رژیم تبدیل کرده، رژیم آل سعود با این گونه اقدامات وحشیانه و جنایتکارانه به زودی سرنوشت محتوم خود یعنی سقوط را مشاهده خواهد کرد و روزی را می‌شود پیش‌بینی کرد که شیعیان عربستان حضور و قیام‌های خود را در این کشور پررنگ‌تر خواهند کرد و آن روز نزدیک خواهد بود.

اسدی گفت: عربستان به دنبال این است که عشایر و طوایف مختلف یمنی را با صرف پول و امکانات به جان یکدیگر بیندازد و بعد از فرار منصور هادی به جنوب و درخواست کمک از سعودی‌ها زمانی که آل‌سعود دید که "انصارالله" کار را به خوبی پیش می‌برد، احساس خطر کردند و یک جنگ را در "یمن" به راه انداختند و در ادامه این جنگ به فکر تجزیه یمن هستند که این طرح بسیار واضح است از حمایت پشت پرده آمریکا و صهیونیسم برخوردار است.

اسدی در پایان خاطر نشان کرد: با گذشت زمان چنانچه عربستان توان جنگ با یمن را نداشته باشد، از کشورهای هم‌پیمان غیر عربی خود من جمله آمریکا و اسرائیل طلب کمک خواهد کرد و جنگ نیابتی عربستان تبدیل می‌شود به جنگ حضوری، یعنی می‌توانیم اینطور بیان کنیم حضور نیروهای صهیونیستی – آمریکایی برای تجزیه یمن علنی خواهد شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ / ۰۸:۳۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94031910449
  • خبرنگار : 71511