معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش خبر داد

مشارکت 3 میلیون دانش‌آموز در اجرای المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: 3.5 میلیون دانش‌آموز در قالب 45 هزار مدرسه در اجرای المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای مشارکت کردند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: 3.5 میلیون دانش‌آموز در قالب 45 هزار مدرسه در اجرای المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای مشارکت کردند.

به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، مهرزاد حمیدی در همایش تربیت‌بدنی، سلامت و بهداشت که در اردوگاه شهدای بادله برگزار شد، اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش مسئولیت تعلیم و تربیت فرزندان کشور را برعهده دارد.

وی با اشاره به اینکه اگر وزارت آموزش و پرورش به حدی بزرگ شود که محل فعالیت‌های پرورشی محدود شود ما به سمت وزرات آموزش به‌جای وزارت آموزش و پرورش پیش رویم از سند تحول بنیادین دور می‌شویم افزود: سند تحول بنیادین که بر اساس مطالبه رهبری و اندیشمندان حوزه آموزش و پرورش تدوین شده است به شایستگی‌های پایه همه دانش‌آموزان توجه دارد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: همان طور که جمعیت هدف آموزش و پرورش، آموزش دانش‌آموزان به‌طور نظام‌مند و عادلانه است؛ 13 میلیون دانش‌آموز جمعیت هدف حوزه پرورش وزارت آموزش و پرورش هستند.

وی همچنین بیان کرد: خروجی آموزش و پرورش برابر سند تحول بنیادین انسانی است مؤمن، سالم و بانشاط که حوزه بهداشت و تربیت‌بدنی باید پاسخگوی پرورش این انسان‌ها باشند.

حمیدی با اشاره به اینکه هرچه آموزه‌های بهداشت و تربیت بدنی و فعالیت‌های این حوزه تضعیف شود مراکز مشاوره، کلاس‌های آموزشی، افسردگی و انزوا دانش‌آموزان افزایش می‌یابد، تصریح کرد: تلاش ما ایجاد شادی و نشاط در مدارس است تا افرادی متوازن از آموزش و پرورش خارج شوند.

حمیدی با بیان اینکه سند تحول بنیادین به 6 ساحت توجه دارد، اضافه کرد: حوزه اجتماعی، اخلاقی و زیباشناختی است که تربیت بدنی و ورزش برای 6 ساحت تحول بنیادین حرفی برای گفتن دارد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه رهبری بر تحصیل، تهذیب و ورزش نوجوانان و جوانان تأکید دارند، تصریح کرد: انسان تک‌ساحتی منظور و مقصود وزارت آموزش و پرورش نیست.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه انسانی که فقط به پرورش جسم بپردازد، مورد نظر وزارت آموزش و پرورش نیست، خاطرنشان کرد: امام راحل تأکید داشتند که انسان در همه ابعاد وجودی باید رشد کند.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین مدرسه را کانون تحول می‌داند، یادآور شد: سیاست‌های آموزش و پرورش بر همین اساس طراحی شده و تحول ریشه‌دار آموزش و پرورش را مدرسه‌محور عنوان کرد و ادامه داد: فراگیری، اخلاق‌محوری، مشارکت‌محوری، علمی و تخصصی بودن از سری فعالیت‌های مدرسه‌محوری است.

حمیدی با اشاره به اینکه فعالیت‌های مدرسه محوری و دانش‌آموزمداری همه فعالیت‌های ما را در نظام تعلیم و تربیت برعهده می‌گیرد، اظهار کرد: اگر دانش‌آموزان درس تربیت‌بدنی و سلامت را در مدارس یاد نگیرند تیم ملی و اوقات فراغت پویا نداریم.

وی با اعلام اینکه دو ساعت درس تربیت‌بدنی تکاپوی زندگی ماشینی جامعه ما را ندارد، بیان کرد: دانش‌آموزان در طول هفته باید چهار ساعت دیگر در کنار درس تربیت‌بدنی تحرک داشته باشند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح حیاط پویا از طریق رادیو صبحگاهی از اول مهر سال تحصیلی آینده در مدارس کشور اجرا می‌شود، ادامه داد: ورزش صبحگاهی در همه مدارس کشور الزامی است؛ از هفته آینده دستورالعمل کانون‌های ورزش از سوی وزارت آموزش و پرورش به مدارس ابلاغ می‌شود.

این مسئول از تغییر مسابقات درون‌مدرسه‌ای به مدرسه قهرمانی اشاره کرد و افزود: مدرسه قهرمان به استان و از استان به سطح کشور و نیز به مسابقات ورزشی برون‌مرزی اعزام می‌شوند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه شیفت دوم مدارس با حمایت معلمان و والدین به‌صورت حرفه‌ای ورزش‌های مختلف را در قالب کانون‌های ورزشی درون‌مدرسه‌ای اجرایی کنند، افزود: با توجه به فعالیت‌های مدرسه‌محوری امنیت غذایی دانش‌آموزان مورد نظر وزارت بهداشت و آموزش و پرورش است.

وی با اعلام اینکه در اجرای طرح بهداشت دهان و دندان دانشگاه‌های علوم پزشکی با آموزش و پرورش همکاری دارند، اظهار کرد: دانش‌آموزان مقطع ابتدایی می‌توانند با استفاده از بیمه درمانی از کلینیک‌های دندان پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی استفاده کنند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه 33 هزار مربی تربیت‌بدنی درس تربیت‌بدنی را در سطح کشور برعهده دارند، بیان کرد: سه هزار کانون تربیت‌بدنی و سلامت توسط هیئت‌های ویژه اداره می‌شوند.

این مسئول رویکرد المپیادهای ورزشی در مدارس را مبارزه با آسیب‌های اجتماعی دانست و تأکید کرد: در کشور 3.5 میلیون دانش‌آموز در قالب 45 هزار مدرسه در المپیادهای درون‌مدرسه‌ای شرکت کردند.

حمیدی با اشاره به اینکه جایگاه ورزش و هویت کاری معلمان تربیت‌بدنی در مدارس باید شاخص شود، تصریح کرد: در اجرای المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای بزرگ‌ترین نهضت داوطلبی با مشارکت 250 هزار دانش‌آموز در کشور رقم خورد.

وی در پایان گفت: شورای عالی تشکیلاتی المپیاد ورزشی درون مدرسه ای با همکاری بیش از 15 معاون وزارتخانه‌ای از تابستان سال 93 تشکیل شد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 94031608717
  • خبرنگار :