رئیس جهاددانشگاهی استان فارس:

محور فعالیت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی قرآن است

رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس تصریح کرد که فرهنگ یکی از مهم‌ترین حوزه‌های فعالیتی این نهاد انقلابی به‌شمار می‌رود و قرآن‌محور فعالیت‌های فرهنگی برنامه‌ریزی شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس تصریح کرد که فرهنگ یکی از مهم‌ترین حوزه‌های فعالیتی این نهاد انقلابی به‌شمار می‌رود و قرآن‌محور فعالیت‌های فرهنگی برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی فارس،«مسعود رستگار» در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره قرآن و هنر جهاددانشگاهی فارس که با عنوان شهود قدسی در شیراز برگزار شد، گفت: پس از معرفی شیراز به‌عنوان حرم سوم اهل بیت(ع)، تلاش‌های جهاد دانشگاهی نیز بیش از پیش قرآن‌محور شد.

وی افزود: تمام اقدامات فرهنگی که بخش مهمی از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی را شامل می‌شود، با محوریت قرآن برنامه‌ریزی شده و اجرا می‌شود و یکی از مصادیق آن فعالیت خبرگزاری بین‌المللی قرآنی ایکنا است که با تلاش‌های بسیار اکنون در سطح کشور، جایگاه برتر به استان فارس تعلق گرفته است.

رستگار با اشاره به اقدامات انجام شده برای برگزاری جشنواره قرآن و هنر، گفت: از یک سال پیش تلاش‌هایی برای جهت‌دهی توانایی‌های تخصصی هنرمندان قرآنی در سطح دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی و هفت موضوع قرآنی در کشور مطرح و استان فارس عهده‌دار اجرای دو موضوع آن شد.

وی برنامه‌ریزی و انجام جشنواره قرآن و هنر با عنوان شهود قدسی را در همین راستا ارزیابی و خاطرنشان کرد: این جشنواره، گامی در راستای توجه به هنرهای قرآنی و ارزش‌گذاری بر این گونه فعالیت‌ها به شمار می‌رود که با توجه به این‌که شیراز و فارس همواره به‌عنوان مهد فرهنگ و هنر و ادبیات شناخته می‌شود، در دستور کار قرار گرفت.

رستگار با قدردانی از عوامل و برگزار کنندگان این جشنواره، خاطرنشان کرد: فعالیت دبیرخانه جشنواره از آبان‌ماه سال 93 رسما با طراحی سایت و انجام اقدامات اطلاع‌رسانی آغاز و خوشبختانه با استقبال مطلوب مخاطبان که دانشجویان سراسر کشور بودند هم مواجه شد.

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس با بیان این‌که در آینده نزدیک جشنواره دیگری در زمینه ادبیات توسط این نهاد برگزار می‌شود،‌ گفت: بالغ بر 2630 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که از میان این آثار که علی‌رغم دانشجویی بودن از کیفیت بالایی برخوردار بود، هیئت داوران 300 اثر را برای عرضه نمایشگاهی برگزید.

رستگار خاطرنشان کرد: از هفتم خردادماه آثار برگزیده داوران در 6 نمایشگاه شیراز در معرض دید عموم قرار گرفت و پس از آن هیئت داوران در بخش‌های خوشنویسی، گرافیک، عکس و نقاشی، آثار برتر را انتخاب کرد که امروز معرفی شده و از خالقان این آثار تجلیل می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس با اشاره به ظرفیت‌ها و توانایی‌های این نهاد و با اشاره به توصیه‌های نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان فارس در خصوص برگزاری 2 سالانه این جشنواره، گفت: ما آمادگی داریم در حوزه‌های مختلف مسئولیت اجرای برنامه‌ها را عهده‌دار شویم.

رستگار خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی این توان و ظرفیت را دارد که در زمینه برنامه‌های قرآن محور، زمینه حضور و مشارکت همه اقشار و خصوصا هنرمندان قرآنی را فراهم کند.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۳:۱۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 94031508216
  • خبرنگار :