موسوی لاری در آیین گرامیداشت سالگرد ارتحال آیتالله طاهری با اشاره به ضرورتهای جامعه منتظر ظهور گفت: منجی میآید تا فساد نباشد؛ پس نباید در جامعه منتظر فسادهای 3000 میلیاردی رخ دهد، بلکه اگر چنین اتفاقی میافتد منتظران حضرت باید آن را اصلاح کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان عصر روز گذشته (سهشنبه) حجتالاسلاموالمسلمین سید عبدالوهاب موسوی لاری در آیین گرامیداشت دومین سالگرد ارتحال آیتالله سید جلالالدین طاهری در مسجد اعظم حسینآباد اصفهان اندیشه ظهور و پایان خوش جهان هستی را عامل حفظ و بقای تشیع در طول تاریخ دانست و اظهار کرد: اعتقاد به ظهور منجی و جهانی عاری از ظلم و جور و تشکیل حکومتی به رهبری امامی عادل است که شیعه را حفظ کرده است.
وی که در شب نیمه شعبان در یکی از پایگاههای مهم انقلاب اسلامی در اصفهان سخن میگفت، خاطرنشان کرد: اعتقاد به مهدویت یک حرکت رو به جلو است که معتقد است باید در مقابل کجرویها ایستاد و منتظر مصلح کسی است که خود صالح باشد، اما در مقابل این اعتقاد یک نگاه محدودکننده و کاسبکارانه است که معتقد است باید نشست تا جهان به سمتی برود که او بیاید و هر حرکتی پیش از حرکت مصلح جهانی را محکوم به شکست میداند.
وی در ادامه با طرح این سؤال که آیا انتظار تنها یک مقوله فردی و برای ثواب است؟ اینگونه پاسخ داد که انتظار باید منتظر را به سمت هدفی که انتظار آن را میکشد سوق دهد، فرهنگ پذیرایی از عاشقان حضرت باید به فرهنگ پذیرایی از خود حضرت تبدیل شود، یعنی وقتی حضرت برای براندازی ناهنجاریها و احیای اندیشه ناب اسلامی و بسط و گسترش عدالت و تعمیق مکارم اخلاق ظهور میکند؛ پس منتظر حضرت نیز باید خود و جامعه خود را برای آن آماده کند.
وی ادامه داد: اینجاست که باید از خود بپرسیم آیا خود را برای جامعه مهدوی آماده کردهایم یا خیر؟ جامعهای که راه طی شده انبیاء را به نقطه اوج خود میرساند، نقطهای که انسان با تعقل و تدبر زندگی میکند نه با خواب، رؤیا و جادو که اگر جامعهای با خواب و جادو عمل کند برخلاف حرکت مهدوی عمل کرده است همانگونه که در سالهای اخیر با پخش سی دی و فیلم از زمان ظهور خبر دادند و شرایط را تطبیق دادند.
موسوی لاری تصریح کرد: طبق حدیثی از حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) کلیه علوم بشر از حضور انبیاء تا ظهور حضرت مهدی (عج) 2 حرف از 27 حرف علم در اختیار بشر قرار میگیرد، اما با ظهور حضرت مهدی 25 جزء دیگر نیز در اختیار بشر قرار میگیرد، پس اگر حضرت مهدی میآید و بر عقل تکیه میکند و دانش و عدل را گسترش میدهد جامعه منتظر حضرت نیز باید خود را به این فضائل بیاراید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود چهرههایی همچون آیتالله طاهری را انگشتشمار توصیف کرد و گفت: آقای طاهری و امثال ایشان که در انقلاب اسلامی بسیار کم بودند شکنجهها، ناامنیها، فشارها و اختناقها را تحمل کردند، علمای آشنای به مکتب بودند، هم عالم و هم عامل بودند، در جهت تحقق مکتب اقدام کردند و مرکز امید نیروهای انقلابی و مرکز الهامبخش مردم بودند و پس از انقلاب نیز در هیاهوی متحجران راه را گم نکردند و چهره عوض نکردند، اما در مقابل کسانی که تا پیش از انقلاب نظر برنشستن داشتند تا حضرت حجت ظهور کند، بعد از انقلاب رنگ عوض کردند اما طاهریها از اهداف خود دست برنداشتند و به دنبال اصلاح بودند.
موسوی لاری بر ضرورت احیا و بازخوانی اندیشههای حضرت امام (ره) تأکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی برگرفته از همین تعالیم است و باید دقت کنیم که هیچگاه جمهوریت و اسلامیت نظام دچار مشکل نشود و اگر جایی رفتارهایمان دچار مشکل شد باید رفتارهایمان را اصلاح کنیم.
وی به ضرورتهای جامعه منتظر ظهور اشاره کرد و گفت: منجی میآید تا فساد نباشد پس نباید در جامعه منتظر فسادهای سه هزارمیلیاردی رخ دهد، بلکه اگر چنین اتفاقی میافتد منتظران حضرت باید آن را اصلاح کنند.
وزیر سابق کشور با شکننده توصیف کردن شرایط کشور ازنظر اندیشه و عمل گفت: نباید اجازه دهیم اندیشههای دیگری جای اندیشههای حضرت امام را در جامعه بگیرد بلکه باید کاری کنیم که از هویت اسلامی خود دفاع کنیم، هویتی که برپایه خردورزی و مقابله با خرافات است بهگونهای که متأسفانه امروزه میداندار مجالس حسینی ما بهجای اینکه علما و صاحبان فکر و اندیشه باشند مداحان شدهاند و ازاینروست که جامعه ما به سمت خرافات رفته است.
وی در پایان با قرائت حدیثی تصریح کرد: جلو افتادن آدمهای ناتوان، ضعیف و سطح پایین، عقب راندن نیروهای دارای فکر و اندیشه، نادیده گرفتن مسائل اصلی و تلقی کردن مسائل فرعی بهعنوان مسئله اصلی جامعه واپسگرا است.
همچنین در این جلسه حجتالاسلاموالمسلمین سید محمدحسن طاهری، مرحوم آیتالله طاهری را مرد وظیفه خواند و اظهار کرد: برای آیتالله وظیفهاش حکم قطعی داشت و با آن مماشات نمیکرد.
وی گفت: آیتالله طاهری و امثال ایشان انقلاب کردند چون میخواستند اسلام حقیقی اجرا شود نه اسلامی که تنها لباسی از اسلام به تن داشته باشد و از درون تهی باشد.
انتهای پیام