آیت ‏الله ناصر مکارم شیرازی:مسجد مقدس جمکران مرکزی برای تربیت نفوس است

آیت ‏الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید، گفت: مسجد مقدس جمکران شجره طیبه‌ی بنا نهاده شده است که امروز شاهدیم که دل‌های عاشقان همواره متوجه این مکان مقدس است و به مرکزی برای تربیت نفوس تبدیل شده است.

آیت ‏الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید، گفت: مسجد مقدس جمکران شجره طیبه‌ی بنا نهاده شده است که امروز شاهدیم که دل‌های عاشقان همواره متوجه این مکان مقدس است و به مرکزی برای تربیت نفوس تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، این مرجع تقلید دوشنبه شب در آیین گشایش دارالشفای مسجد مقدس جمکران که با حضور شخصیت های برجسته حوزوی و مدیران استان برگزار شد، گفت: ظهور، مساله‏‎ای حیاتی برای امت اسلام است و از مهمترین معتقدات و مسلمات است که تحقق آن شرایط و زمینه‎هایی را می‏‌طلبد.

وی با اشاره به آیه «و لقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر انّ الارض یرثها عبادی الصالحون» افزود: این آیه مهر بطلانی است بر ادعای اشتباهی که برخی بیان می‏‌کنند که برای ظهور باید دنیا پر از فساد شود.

این مرجع تقلید بیان کرد: ظهور و تحقق آن قطعا با معیارهای دینی شکل می‏‌گیرد و صالح بودن مردم شرط ظهور خواهد بود و به همین جهت است که همه باید برای پاکسازی اجتماع تلاش کنیم.

وی گفت: این مسجد مسجدی است که بنیان آن از ابتدا به امر امام زمان(عج) بوده است و ایشان نه در رویا بلکه در بیداری حسن بن مثله جمکرانی، به او دستور ساخت چنین مسجدی را می‎دهند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: مسجد مقدس جمکران شجره طیبه‎ای است که اصلها ثابت و فرعها فی السما است و اگر آن دستور داده شد قطعا رموزی داشت که یکی از اسرار آن این است که این پایگاه مهدوی در این کشور ایجاد شود.

وی گفت: امروز شاهد حضور مردم عاشق از ایران و سراسر جهان به این مسجد هستیم و در این مکان به راز و نیاز می‎پردازند؛ ما معقتدیم که این مسجد سندیت دارد و منتسب به امام زمان(عج) است و کسی نمی‏‌تواند آن را با شبهات سخیف زیرسوال ببرد.

مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی ها بدون اینکه چیزی بدانند با این مسجد مخالفت کرده و حرف‎های ناروا می‎زنند، ولی توجه ندارند که بر فرض محال که این مسجد به دستور حضرت ساخته نشده است، ولی امروز دلهای عالم را به سوی حضرت و خداوند متعال گره زده است و این نماز سراسر توحیدی در این مسجد قرائت می‎شود.

وی گفت: خوشبختانه این دارالشفا با کمک مسوولان و نیات پاک خیران ساخته شده است که می‎تواند در آینده تکمیل تر هم شده و در خدمت مردم باشد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ / ۲۳:۰۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94031107065
  • خبرنگار :