احمدی در گفت‌وگو با ایسنا:

امیدی به سازمان ملل برای رساندن کمک‌ها به مردم یمن نیست

رئیس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه انصارالله به عنوان نیروی مردمی می تواند در آینده سیاسی یمن تاثیرگذار باشد گفت که نمی‌توان امیدی به سازمان ملل برای ایجاد شرایط مناسب جهت رساندن کمک‌ها به مردم یمن و برقراری آتش بس فوری داشت.

رئیس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه انصارالله به عنوان نیروی مردمی می تواند در آینده سیاسی یمن تاثیرگذار باشد گفت که نمی‌توان امیدی به سازمان ملل برای ایجاد شرایط مناسب جهت رساندن کمک‌ها به مردم یمن و برقراری آتش بس فوری داشت.

حجت الاسلام و المسلمین وحید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان اینکه یمن همواره در طول تاریخ پیروز میدان‌های جنگ بوده است گفت:‌ با نگاهی به تاریخ و پیشینه یمن این موضوع به وضوح روشن است که یمن اساسا در تهاجمات موفق میدان بوده است؛ آن هم بدان دلیل که مردم یمن ملتی قانع، باورمدار و باورمند هستند که بر داشته‌های خود تکیه می‌زنند.

وی افزود: با توجه به پیشینه یمن می‌توان گفت که شکی نیست آینده از آن یمنی‌ها خواهد بود؛ هرچند که تاکنون خسارات عظیمی به زیرساخت‌های این کشور در شهرها و مناطق مختلف وارد شده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه یمن در طول دوران حمله عربستان به کشورش انسجامی بین نیروی هوایی‌اش در درون ساختار خود به وجود آورده است گفت: این انسجام بین مردم یمن بزرگترین موفقیت برای این کشور به حساب می‌آید. اکنون نیز اگر اراده کند می‌تواند با عملیات و اقداماتی به سعودی‌ها آسیب وارد کند. چون تنها برتری سعودی‌ها از لحاظ نظامی داشتن ابزار و ادوات است حال اینکه همه عقلا معتقدند با بمباران هیچ گاه نمی توان سرنوشت جنگ را تعیین کرد.

احمدی با تاکید بر جایگاه موثر انصار الله به عنوان نیروی مردمی در آینده یمن گفت: انصارالله تاکنون به خوبی توانسته در انسجام نیروهای مردمی نقش جدی ایفا کند. در ابتدای حمله عربستان به یمن انصارالله در سه استان حضور داشت، اما اکنون با هماهنگی روسای قبایل و دیگر گروه‌ها در بیش از 19 استان تسلط داشته و توانسته انسجام به وجود آورد. این نشان‌دهنده پایگاه مردمی انصار الله است.

به گفته وی، انصار الله با داشتن توان و ظرفیتی که از قبل آن انسجام در بین نیروهای مردمی به وجود آورده می‌تواند در آینده سیاسی یمن تاثیرگذار باشد.

رئیس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه امیدی به سازمان ملل برای ایجاد شرایط مناسب جهت رساندن کمک‌های مردمی به یمن و برقراری آتش بس فوری نیست، گفت:‌ در حال حاضر وضعیت به گونه‌ای است که به جای محکوم کردن متجاوزان مردم یمن محکوم می‌شوند. اکنون برخی از مناطق یمن به دلیل بمباران دچار وضعیتی شده‌اند که انگار زمین‌ها را شخم زده‌اند.

احمدی افزود: در وضعیت کنونی یمن شاهد کوچکترین تعدی نسبت به سعودی‌ها حتی در قالب لفاظی نیست. این خود نشان می‌دهد که امیدی به سازمان ملل نیست که بخواهد کاری کند. دنیا، دنیای زور و قلدری است؛ البته در این شرایط ملت‌ها فهمیده‌اند که دنیا در چه وضعیتی به سر می‌برد.

وی در پایان گفت:‌ ملت‌ها مسیر و راه خود را پیدا کرده‌اند و حاضر نیستند زیر بار دیکتاتوری برخی قدرت‌ها زندگی کنند. معروف است که به شمشیر می‌توان تکیه کرد اما روی شمشیر نمی‌توان نشست.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94031005766
  • خبرنگار : 71234