رییس کل دادگستری استان کرمان:

سهم قوه قضائیه از رسانه‌ها بسیار ناچیز است

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی باید در جهت معرفی فعالیت‌های دستگاه قضایی بیشتر تلاش کنند. سهم قوه قضائیه از رسانه ها بسیار ناچیز است.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی باید در جهت معرفی فعالیت‌های دستگاه قضایی بیشتر تلاش کنند. سهم قوه قضائیه از رسانه ها بسیار ناچیز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کویر، یداالله موحد در جلسه شورای قضایی استان با موضوع گرامیداشت هفته قوه قضائیه گفت: پیروزی انقلاب اسلامی باعث تحولی شگرف در حوزه استقلال دستگاه قضایی و تدوین قوانین بر اساس شرع مقدس شد.

وی آموزش مسائل حقوقی به اقشار مختلف جامعه را از برنامه های ضروری هفته قوه قضائیه دانست و ادامه داد: بیان فعالیت ها و معرفی دستاوردهای دستگاه قضایی از دیگر اقداماتی است که باید در این هفته صورت پذیرد.

موحد تصریح کرد: قوه فضائیه یکی از ارکان مهم حاکمیتی در نظام جمهوری اسلامی به شمار می رود و خوشبختانه این قوه از استقلال کافی در قوانین و ساختار اجرایی برخوردار است. استقلالی که در زمان طاغوت وجود نداشت و فعالیت های قوه باید زیر نظر نخست وزیر وقت اداره می شد.

وی با اشاره به اینکه اکثر قوانین به جز قوانین مدنی در زمان پهلوی بر اساس قوانین کشورهای اروپایی تدوین شده بود، ادامه داد: در آن زمان شاهد اعمال نفوذ و نظرهای مختلفی در دستگاه قضایی بودیم. همچنین به ندرت رای بی طرفانه در مسائل مهم صادر می شد.

وی بیان کرد: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی رییس قوه قضاییه به صورت مستقیم از طرف مقام معظم رهبری انتخاب می شود و دستگاه قضایی بدون ملاحظات حاشیه ای با متخلفین طبق قانون و شرع مقدس برخورد می‌کند.

موحد با بیان اینکه 26 حوزه قضایی در استان کرمان فعال است، گفت: قبل از انقلاب حدود 8 حوزه قضایی در استان پهناور کرمان وجود داشت که این تعداد پس از پیروزی انقلاب اسلامی به 26 حوزه رسید.

وی با بیان اینکه مردم به‌طور کافی از خدمات دستگاه قضایی با خبر نیستند، افزود: رسانه‌ها باید به شناخت مردم از دستگاه قضایی و همچنین رسانه ملی باید در جهت معرفی فعالیت‌های دستگاه قضایی بیشتر تلاش کند. سهم قوه قضائیه از رسانه ها بسیار ناچیز است.

رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه شعار سال جاری به مدد رسانه‌ها تحقق می یابد، اظهار کرد: قضات استان در جهت اجرای قوانین اسلامی و دادرسی عادلانه و تحقق و توسعه عدالت قضایی گام بر می‌دارند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۶ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۶:۵۷
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 94030604087
  • خبرنگار :