حشمتیان: احزاب با تعامل بیشتر زمینه را برای تغییر اساسنامه خانه احزاب فراهم کنند

دبیر کل جمعیت مستقل ایران اسلامی گفت: احزاب اصولگرا و اصلاح‌طلب با کوتاه آمدن از مواضع خود زمینه را برای تغییر اساسنامه خانه احزاب و بازگشایی آن فراهم کنند.

دبیر کل جمعیت مستقل ایران اسلامی گفت: احزاب اصولگرا و اصلاح‌طلب با کوتاه آمدن از مواضع خود زمینه را برای تغییر اساسنامه خانه احزاب و بازگشایی آن فراهم کنند.

قدرتعلی حشمتیان در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به تلاش‌های انجام گرفته برای بازگشایی خانه احزاب گفت: آقای غفوری‌فرد و موسوی تبریزی از یک سو و آقای کاشفی،کنعانی مقدم، ولایتی، علیخانی و بنده از سویی دیگر تلاش می‌کردیم تا خانه احزاب بازگشایی شود.

وی در ادامه افزود:‌ در جلسه مجمع عمومی، 133 حزب حضور یافتند البته برخی افراد مثل آقای فومنی که عضو خانه احزاب نبودند ادعای عضویت در خانه احزاب را داشتند که هیات رئیسه با این مساله مخالفت کردند و همین مساله موجب ایجاد جدل شد. بعد از آن وزیر کشور با سخنرانی خود بر تعامل احزاب تاکید کرد و معاون سیاسی وی هم گفت که شهردار تهران محلی را برای خانه احزاب در اختیار وزارت کشور قرار می‌دهد.

این فعال سیاسی همچنین خاطر نشان کرد:‌ هنگام انتخاب هیات رئیسه نیز اختلافاتی پیش آمد زیرا آقای کاشفی، کواکبیان، نظرزاده و من را از سوی اصلاح‌طلبان معرفی کرد و اصولگرایان نیز کاندیداهای خود را معرفی کردند که این امر با اعتراض سایر احزاب مواجه شد. در نهایت برای انتخاب هیات رئیسه، منشیان و ناظران عده‌ای نامزد شده و از میان آنها اعضای هیات رئیسه ناظران و منشیان انتخاب شدند.البته اختلافی هم درباره‌ی اصلاح اساسنامه خانه احزاب پیش آمد زیرا پیشنهاداتی که مطرح شد با مخالفت اصولگرایان مواجه شد.

حشمتیان با بیان اینکه پس از اعلام تنفس اصولگرایان جلسه را ترک کردند و 87 حزب در جلسه عصر حاضر بودند، گفت: هیات رئیسه تصمیم گرفت که برای اصلاح اساسنامه خانه احزاب سه هفته فرصت در نظر بگیرد.

این فعال سیاسی در ادامه افزود:‌پیشنهاد من این است که احزاب با یکدیگر تعامل بیشتری داشته باشند گله من در جلسه روز پنج شنبه این بود که هیات اجرایی در دعوت‌نامه‌های خود بیان کرده بودند که احزاب گرایش‌های خود را اعلام کنند. در حالی که در این دعوتنامه‌ها نامی از جریان مستقل نیامده بود. باید توجه کرد که جریان مستقل یک جریان ریشه دار انقلاب بوده و سابقه آن به دوره سوم مجلس باز می‌گردد. همچنین پیشنهاد می‌کنم اصولگرایان و اصلاح طلبان از مواضع خود کوتاه بیاید تا خانه احزاب مجددا بازگشایی شود.

دبیر کل جمعیت مستقل ایران اسلامی با اشاره به اینکه خانه احزاب به یک جریان خاص اختصاص ندارد گفت: هر سه جریان کشور باید در خانه احزاب حضور داشته باشند اما هر کسی که رای نیاورد نباید بازی را به هم بزند باید به نظریات اکثریت احترام گذاشت. می‌توان با تعامل هر سه جریان اساسنامه خانه احزاب را اصلاح کرد و خانه احزاب رابه صورت منسجم بازگشایی کرد.

وی در پایان با اشاره به این که وزارت کشور رویکرد مناسبی به احزاب داشته است، تاکید کرد: حالا که دولت یازدهم بر خلاف دولت نهم و دهم با احزاب همکاری می‌کند احزاب نیز باید با همکاری و همدلی بیشتر در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت دست به دست هم دهند تا اهداف انقلاب و نظام و خواسته‌های مردم محقق شود. مسلما اگر در مجلس انتخابات استانی رای بیاورد کشور به وجود احزاب نیازمند است. بنابراین وحدت احزاب امری ضروری است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۵ خرداد ۱۳۹۴ / ۰۹:۰۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94030502743
  • خبرنگار : 71480