آغاز بکار خط مستقیم کشتیرانی ایران - عمان

خط مستقیم کشتیرانی ایران - عمان که بندر شهیدرجایی را به بندر صحار مرتبط می‎کند، باحضور جمعی از مسئولین و فعالان بخش خصوصی این دو کشور راه اندازی شد.

خط مستقیم کشتیرانی ایران - عمان که بندر شهیدرجایی را به بندر صحار مرتبط می‎کند، باحضور جمعی از مسئولین و فعالان بخش خصوصی این دو کشور راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خلیج فارس، این خط کشتیرانی روز گذشته(24 اردیبهشت ماه) با حضور "صالح دریانورد" معاون برنامه ریزی استاندار هرمزگان، اسحاق ابوسعیدی نماینده سازمان سرمایه‎گذاری خارجی عمان در ایران، امیر دریادار دوم "حسین آزاد" فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مدیران ارشد اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و جمعی از مقامات محلی و فعالین بخش خصوصی دو کشور طی آیینی در ترمینال 2 کانتینری بندر شهید رجایی رسماً فعالیت خود را آغاز کرد.

معاون برنامه ریزی استانداری هرمزگان در حاشیه راه اندازی خط کشتیرانی ایران و عمان اظهار کرد: قطعا این اقدام برای ما و طرف مقابل اهمیت زیادی دارد.

صالح دریانورد با اشاره به اینکه دوفروند از کشتی هایی که توسط متخصصان داخلی ساخته شده در این خط تردد می کند، افزود: این مسئله در وهله نخست، کمک بزرگی به صنعت کشتی سازی کشور کرده است.

به گفته وی، کشتی گناوه 12 نخستین شناور کانتینربری است که بین ایران و عمان به صورت مستقیم تردد می‌کند.

معاون برنامه ریزی استاندار هرمزگان همچنین ابراز امیدواری کرد؛ توسعه روابط تجاری و اقتصادی باعث تعمیم روابط سیاسی بین دو کشور نیز ‌شود.

به گزارش ایسنا، در گام نخست راه اندازی خط مستقیم دریایی بین بندر شهید رجایی- صحار عمان، هر 15 روز یکبار سه فروند کشتی شامل یک فروند فله بر با ظرفیت 3 هزار تن و دو فروند کانتینربر با ظرفیت 96 TEU، این مسیر دریایی 200 مایلی را در مدت 36 ساعت می‌پیمایند.

طبق برآوردهای صورت گرفته، ماهانه حدود 400 TEU کالای کانتینری و سه هزار تن کالای فله‎ به عمان صادر خواهد شد که هزینه محموله‌های صادراتی به عمان 40 درصد کاهش می‌یابد.

‌کشتی‎های کانتینری خط مستقیم دریایی ایران- عمان به همت متخصصان ایرانی در مجتمع کشتی سازی بندرعباس(ایزوایکو) و از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی ساخته شده است.

به گزارش ایسنا، مجموع سرمایه‎گذاری انجام‎شده برای ساخت کشتی‌های کانتینری 300 میلیارد ریال و برای کشتی فله‎بر 50 میلیارد ریال اعلام شده است.

کاهش هزینه‌های حمل و نقل دریایی با راه‌اندازی خط کشتیرانی ایران و عمان

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اعلام کرد: خط کشتیرانی ایران و عمان در پی نشست دو جانبه فعالین اقتصادی ایران و عمان به منظور کاهش هزینه‌های حمل و نقل دریایی با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خلیج فارس، مهدی نوفرستی در حاشیه آیین افتتاح خط مستقیم دریایی ایران - عمان در بندر شهید رجایی، به خبرنگاران گفت: فعالیت‌های تجاری بین دو کشور ایران و عمان با راه اندازی خط مستقیم کشتیرانی بین بندر شهید رجایی و بندر صحار رونق می‌یابد.

وی ادامه داد: این خط در پی نشست دو جانبه فعالین اقتصادی ایران و عمان و به منظور کاهش هزینه‌های حمل و نقل دریایی با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی راه اندازی شده است.

به گفته نوفرستی، با راه اندازی خط کشتیرانی ایران و عمان توزیع مستقیم کالا به عمان به ازای هر تن کالا 100 دلار درآمدزایی برای بنادرکشور دارد و زمان جابجایی کالا نیز از یک هفته به یک روز کاهش می‌یابد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به اینکه این خط در نخستین گام با یک فروند کشتی کانتینربر به ظرفیت 96 TEU کانتینر کار خود را آغاز کرده است، افزود: با افزایش حجم درخواست‌ها، شناورهای دیگر نیز در این خط دریایی فعال می‌شوند.

نوفرستی در پایان گفت: ساخت دو فروند شناور کانتینربر از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی تامین شده است و با افزایش مراودات تجاری، بازه زمانی ترددها نیز کاهش می‌یابد.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 94022514657
  • خبرنگار :