معاون اول قوه قضاییه مطرح کرد

حجم کار قوه قضاییه به عملکرد نهادهای نظارتی بستگی دارد

معاون اول قوه قضائیه گفت: اگر دستگاه‌های نظارتی کار خود را به‌درستی انجام می دادند حجم کار قوه قضائیه نیز کاهش پیدا می کرد.

معاون اول قوه قضائیه گفت: اگر دستگاه‌های نظارتی کار خود را به‌درستی انجام می دادند حجم کار قوه قضائیه نیز کاهش پیدا می کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه البرز، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای امروز (یکشنبه) در مراسم تودیع و معارفه رییس کل دادگستری استان البرز طی سخنانی اظهار کرد: قضاوت مسندی پرمسئولیت و حساس است که این حساسیت در شرایط کنونی دوچندان شده است.

وی افزود: حساسیت قضاوت در جامعه امروز از توقع مردم و مسئولان نشات گرفته که این مهم کار قوه قضائیه را مشکل‌تر می‌کند.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: اگر قوه قضائیه ضعیف عمل می‌کرد چنین توقعی ایجاد نمی‌شد که این مهم نشان بارزی از توانایی‌های دستگاه قضایی کشور دارد.

محسنی‌اژه‌ای ابراز کرد: متاسفانه امروز دستگاه قضایی نقص عملکرد سایر دستگاه‌ها را به دوش می کشد. اگر دستگاه های نظارتی کار خود را به درستی انجام می دادند حجم کار قوه قضائیه نیز کاهش پیدا می کرد؛ چرا که گلوگاه فساد در مرحله اول باید از سوی دستگاه های نظارتی شناخته شود.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: اگر دستگاه‌ها مسئولیت‌های خود را به درستی انجام ندهند مشکلات ناشی از عدم عملکرد صحیح آنها به دستگاه قضایی سرازیر می‌شود که این امر مشکلات بسیاری را برای قوه قضائیه ایجاد می‌کند.

وی از وضعیت استان البرز سخن به میان آورد و گفت: مردم البرز مستحق آرامش، پیشرفت و آسایش هستند؛ لذا مسئولان باید برای تحقق این مهم دست در دست هم دهند، تلاش کنند و فرصت‌ها را مغتنم شمارند.

معاون اول قوه قضاییه اضافه کرد: مسئولان البرزی باید در این جایگاه پاسخگوی شهدایی باشند که خون خود را برای پاسداری از ارزش‌های الهی نثار کردند؛ لذا هر کدام باید به میزان مسئولیتی که بر عهده دارند در جهت ایجاد آرامش برای این مردم تلاش کنند.

وی بیان کرد: به دلیل شرایط خاص حاکم بر البرز ضرورت تامین امینت در این استان دو چندان می‌شود؛ لذا مسئولان باید با همدلی این مهم را محقق سازند؛ چرا که امنیت لازمه پیشرفت در حوزه‌های مختلف است و تا زمانی که امنیت در این استان وجود نداشته باشد انتظار توسعه البرز توقعی بیهوده است.

محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود به مسئولیت سنگین قضاوت در البرز اشاره کرد و گفت: البرز با داشتن سه میلیون جمعیت تنها 250 قاضی دارد که این کمبود یقیناً کار قضات را در این استان با دشواری‌هایی مواجه می‌کند.

وی ادامه داد: رییس دادگستری البرز باید بداند که مدیریت در این استان کمی با مدیریت در سایر استان‌ها متفاوت است که این تفاوت از کمبود نیرو، رشد بی‌رویه جمعیت، تنوع اقوام، حاشیه نشینی و در نتیجه جرم خیزی البرز نشات می‌گیرد.

معاون اول قوه قضائیه یادآور شد: با توجه به شرایط ویژه البرز اگر پیشگیری را بر درمان مقدم بدانیم آمار جرم در این استان به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد که این مهم با کمک مسئولان و رسانه‌ها اجرایی می‌شود.

محسنی‌اژه‌ای تاکید کرد: قضات استان البرز در رسیدگی به جرایم باید دقت نظر ویژه‌ای داشته باشند و به پرونده‌های خاص با سرعت پیشتری رسیدگی کنند.

وی در پایان گفت: برای رسیدگی به مشکلات مردم مسئولان از جمله رییس دادگستری البرز باید بیش از پیش وقت بگذارند و با جدیت به دنبال رفع معضلات و کمبودها باشد که اگر چنین شود یقینا البرز به استانی نمونه تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 94022011710
  • خبرنگار :