جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خواستار شد

فریاد مظلومیت مردم بی‌دفاع یمن را به گوش جهانیان برسانید

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه ای از آزاداندیشان دنیا خواست که فریاد مظلومیت مردم بی دفاع یمن را به گوش جهانیان برسانند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه ای از آزاداندیشان دنیا خواست که فریاد مظلومیت مردم بی دفاع یمن را به گوش جهانیان برسانند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، متن کامل اطلاعیه جامعه مدرسین به شرح زیر است:

«تداوم حملات وحشیانه آل سعود به مردم بی دفاع یمن و کشتار زنان، کودکان و سالخوردگان و ممانعت از رساندن خدمات امدادی و کمک های اولیه، این کشور را در آستانه فاجعه وسیع انسانی قرار داده است.

به کارگیری سلاح‌های کشتار جمعی و ممنوعه علیه این مردم مظلوم و بی‌گناه، پرده از چهره خونریز این باصطلاح خادمین حرمین شریفین برداشته و مدعیان دفاع از حقوق بشر را با سوال جدی روبرو کرده است که چرا در مقابل این همه جنایات سکوت پیشه کرده‌اند.

تا کی جهان اسلام باید شاهد جنایاتی از این دست ازسوی مروجان اندیشه افراطی، خشک و بی منطق وهابیت در منطقه باشد، جنایات تکفیری‌ها در عراق، سوریه و سایر کشورهای منطقه آیا جز با حمایت مستقیم این رژیم و هم پیمانانش به سرکردگی آمریکا صورت می‌گیرد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تداوم این جنایات را قاطعانه محکوم می کند و از آزاداندیشان جهان می خواهد با محکوم نمودن اقدامات آل سعود، فریاد مظلومیت مردم بی دفاع یمن را به گوش جهانیان برسانند، در خاتمه مراتب اعتراض خود را به تداوم سکوت مجامع بین المللی و حامیان دفاع از حقوق بشر اعلام داشته و توقف این حملات وحشیانه و مجازات عاملین و آمرین این جنایات جنگی را خواستاریم.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده‌ای علیه فقیرترین کشور عربی منطقه به اجرا گذاشت تا منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی یمن را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انصارالله که امنیت شهرهای یمن را تامین می کردند، جلوگیری کند.

کارشناسان، تجاوز عربستان به یمن و محاصره مردم این کشور را به اقدام رژیم صهیونیستی در قبال ساکنان غزه، تشبیه کرده‌اند.

ریاض بعد از 27 روز بمباران زیرساخت‌های یمن و از بین بردن تاسیسات حیاتی این کشور بدون آن که به اهداف اعلام شده دست یابد، اعلام آتش بس کرد اما بعد از آتش بس تبلیغاتی اعلام شده همچنان یمن را هدف حملات هوایی قرار داده و در دو روز گذشته 40 بار باندهای فرودگاه بین المللی صنعا را هدف قرار داده تا از کمک رسانی به مردم این کشور جلوگیری کند.»

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94022011238
  • خبرنگار :