استاندار گلستان :

اصناف در طول تاریخ نقش برجسته‌ای در بقاء و حفظ ارزش‌ها داشته‌اند

استاندار گلستان گفت: در هشت سال جنگ و دفاع مقدس، پشتیبانی نظام و بقاء و احیاء ارزش ها، اصناف همواره نقش برجسته‌ای داشته و دارند.

استاندار گلستان گفت: در هشت سال جنگ و دفاع مقدس، پشتیبانی نظام و بقاء و احیاء ارزش ها، اصناف همواره نقش برجسته‌ای داشته و دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌ دکتر صادقلو در دیدار با اعضای کمیسیون نظارت مرکز استان ضمن اشاره به تاریخچه اصناف در کشور، نقش اصناف و تشکل‌ها در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس‌، پشتیبانی از نظام و بقاء و احیاء ارزش‌های اسلامی را برجسته برشمرد.

وی افزود: بدلیل نقش انکار ناپذیر بازار در پیشبرد اهداف نظام، رفع مشکلات و معضلات موجود در آن نیز از مهمترین برنامه‌های ماست و لذا لازم است با مسئله شناسی و آسیب شناسی‌، مسائل و مشکلات موجود در این بخش شناسایی گردد تا با چاره اندیشی نسبت به حل و فصل آنها اقدام نماییم‌.

‌وی نقش اصناف در رضایت‌ یا عدم رضایت مردم از عملکرد دولت را انکارناپذیر دانست و گفت: نارضایتی مردم از دریچه اصناف و بازار اتفاق می‌افتد و مردم عملکرد دولت را از دریچه اصناف می‌بینند.

‌استاندار گلستان با بیان این که بهترین ناظران بازار خود اصناف هستند‌، گفت‌: خود بازاریان باید بر عملکرد خود نظارت داشته باشند و جلوی تخلفات گرانفروشی‌، کم فروشی و... با قاطعیت بایستند‌، چون هر تخلف کوچکی در این بخش به خود بازاریان لطمه می‌زند.

دکتر صادقلو افزود‌: اصناف باید برای حل مشکلات خود راه حل‌هایی داشته باشند و با اولویت منافع مردم و خواسته‌های به حق آنها مسائل و مشکلاتشان را حل و فصل نمایند‌.

وی ادامه داد‌: مشکلاتی که امروز در بخش اصناف مشاهده می‌شود، ناشی از آن است که متاسفانه برخی از آنها از فرهنگ ایرانی اسلامی فاصله گرفته‌اند و اگر این فرهنگ اصیل را سرلوحه کار خود قرار دهند قطعا بسیاری از مشکلاتشان مرتفع خواهد شد‌.

‌استاندار گلستان همچنین خواستار تشکیل اتاق فکر در بخش اصناف شد و گفت‌: اتاق اصناف مرکز استان با تشکیل اتاق فکر ضمن شناسایی مسائل و مشکلات موجود در این بخش‌، ضمن ریشه یابی‌، راهکار حل آنها را نیز ارائه نماید‌.

‌در این جلسه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان نیز با بیان این که حبیب الله بودن همیشه از شاخصه‌های کسبه و بازار بوده است‌، گفت‌: بیش از 19 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور در بخش اصناف است که نقش این بخش در توسعه کشور را نشان می‌دهد‌.

‌قوانلو افزود‌: در سال گذشته علی رغم اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها خوشبختانه آرامش بسیار خوبی بر بازار استان حاکم بود که نتیجه عملکرد مطلوب اصناف و بازاریان و کمیسیون نظارت در استان بوده است‌.

‌وی با اشاره به این که بیش از 18.5 درصد از نانوایی‌های استان در سال گذشته آزاد پز شده‌اند، گفت: با تصمیم دولت در سال گذشته کلیه استان‌ها مکلف به آزاد پز کردن 20 درصد از واحدهای نانوایی استان خود بودند که خوشبختانه استان گلستان با حمایت‌های اتاق اصناف و کمیسیون نظارت از جمله استان‌های موفق در اجرای این طرح بود و بحمد‌الله اجرای این طرح تاثیر خوبی بر کیفیت نان داشته است‌.

‌رئیس اتاق اصناف مرکز استان گلستان نیز گفت‌: اصناف همیشه پشتیبان نظام بوده و هستند و خوشبختانه در استان گلستان تعامل بسیار خوبی بین اتاق اصناف مرکز استان و دستگاه‌های اجرایی مرتبط از جمله سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان‌، اداره نظارت بر اماکن نیروی انتظامی و تعزیرات حکومتی وجود دارد‌ که در آرامش بازار استان بسیار تاثیر‌گذار است‌.

‌حسین خلیلی با اشاره به برخی از مشکلات موجود در بازار و اصناف گفت‌: تلاش همه ما در این بخش این است که بازار در آرامش کامل به مردم شریف استان خدمت کند و از استاندار محترم می‌خواهیم تا نسبت به رفع مشکلات موجود در این بخش دستورات لازم را صادر فرمایند‌.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 94021407923
  • خبرنگار :